Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Innowacja z przedmiotu plastyka „Selfie ze sztuką”
Cel ogólny: Zapoznanie z zabytkami najbliższego miasta
Opracowała: Anna Popowicz
Czas trwania innowacji: październik-maj
Rodzaj innowacji: programowo-metodyczna.
Zasięg: klasy: 6, 7
Opis innowacji:
Celem innowacji jest przybliżenie uczniom sztuki, zabytków miasta (w moim przypadku to
Kraków) oraz aktywizacja w zakresie percepcji i recepcji sztuki.
Uczniowie:
- potrafią wymienić najważniejsze zabytki Krakowa
- potrafią wypowiedzieć się na temat oglądanego dzieła
- wypracowują nawyk postrzegania sztuki
- stosują różne techniki plastyczne
- wykorzystują współczesne narzędzia elektroniczne
- dbają o estetykę swoich prac
- nabywają orientację w terenie
- współpracują z rodzicami
Metoda:
działanie w terenie
obserwacja
dokumentacja fotograficzna
dokumentacja- opis obiektu
opracowanie graficzne i wykonanie albumu
wystawa prac
Forma:
praca indywidualna
praca z rodzicem i nauczycielem
praca grupowa
ankieta
Środki dydaktyczne:
aparat fotograficzny, smartfon
różnorodne środki plastyczne
opracowana mapa z punktami
Internet
Przebieg:
Zapoznanie z innowacją
Zebranie zgód od rodziców
Rozdanie map
Działanie w terenie z rodzicami
Opracowanie albumu
Wystawa prac
Ewaluacja
„Selfie ze sztuką” to album tworzony przez uczniów od października do maja podczas krakowskich
wędrówek. Ma on być subiektywnym zapisem wyznaczonych dzieł (pomników) oraz zabytkowej
architektury za pomocą aparatu fotograficznego, smartfona oraz informacji na ich temat. Można
wykonać „selfie” z zabytkiem w dowolny sposób, kreatywnie, dowcipnie. Pomocą w odnajdywaniu
obiektów jest mapa z zaznaczonymi miejscami obowiązkowymi do zwiedzenia i opisania. Można
nanieść na niej swoje punkty zabytków, które zachwycą uczestników. Gotowe zdjęcia należy
opracować w ciekawej formie, np. album, fotoksiążka, rozkładana widokówka, lapbook, plakat i
inne dowolnymi środkami plastycznymi. Tu wyobraźnia i kreatywność nie ma granic. Niezbędna
jest współpraca z rodzicami, opiekunami, gdyż te działania wymagają zaangażowania w wolnym
czasie po lekcjach. Wędrówka po zabytkowym mieście wg klucza i zadań jest świetną zabawą i
motywacją do spojrzenia na miasto artystycznym okiem. W moim przypadku , kiedy
przeprowadzałam tą innowację, do działań włączyło się 30 osób (rodzin), powstały piękne prace o
ciekawej różnorodnej formie, a w ankiecie rodzice wyrażali zadowolenie oraz satysfakcję z
nietuzinkowej formy spędzania czasu w zabytkowym Krakowie.