Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
KONSPEKT LEKCJI
DATA: 20.10.2023 KLASA: I TŻ NAUCZYCIEL: Joanna Albrecht
TEMAT: Kapitel 1 - Wiederholung (Rozdział 1 - powtórzenie)
Cele lekcji:
1. cele ogólne:
- uczeń powtarza i utrwala wiadomości leksykalne i gramatyczne zawarte w rozdziale 1
- uczeń ćwiczy umiejętność globalnego i szczegółowego czytania i słuchania ze zrozumieniem
- uczeń wykorzystuje swoją wiedzę do komunikacji w języku niemieckim
2. cele szczegółowe:
- uczeń potrafi przywitać się i pożegnać z kolegą i osobą dorosłą
- uczeń umie zapytać o samopoczucie i udzielić odpowiedzi na to pytanie
- uczeń przedstawia się, podając swoje imię, miejsce zamieszkania, pochodzenia i swoje hobby
- uczeń zadaje pytania o kraj, miejsce zamieszkania i imię
- uczeń potrafi opisać osobę
Metody pracy:
- metoda komunikacyjna (przedstawienie się, zadawanie pytań)
- metoda bezpośrednia ( czytanie tekstu, uzupełnianie informacji w oparciu o informacje zawarte w tekście
- audiowizualna (aplikacja Kahoot i koło fortuny)
Pomoce dydaktyczne:
-podręcznik "Trends 1" wyd. Nowa Era
- komputer z dostępem do internetu
- telefony komórkowe z dostepem do internetu
PRZEBIEG LEKCJI:
ROZGRZEWKA JĘZYKOWA 5'
1. Nauczyciel zapisuje temat na tablicy i przedstawia uczniom cele lekcji
2. Nauczyciel zadaje uczniom pytania w języku niemieckim o imię, kraj pochodzenia, miejsce zamieszkania i hobby
Ćwiczone umiejętności: podawanie podstawowych informacji o sobie w języku niemieckim
Forma pracy: praca indywidualna
FAZA ĆWICZENIOWA 35'
1. "Koło fortuny" - samopoczucie
Nauczyciel prezentuje uczniom aplikację, która w "kole fortuny" ma umieszczone 3 "buźki" - uśmiechniętą, smutną i obojętną. Następnie dla każdego z uczniów kręci wirtualnym kołem i prosi ucznia o odpowiedź na pytanie "Wie geht's?" w oparciu o wylosowaną buźkę. Odpowiedzi nie mogą sie powtarzać
Ćwiczone umiejętności: informowanie o swoim samopoczuciu
Formy pracy: praca indywidualna
2. Zad 1/22 podręcznik Trends 1
Uczniowie czytają głośno tekst, następnie na jego podstawie decydują, które ze zdań poniżej dotyczą Penelope, a które Marco.
Ćwiczone umiejętności: fonetyka, rozumienie tekstu czytanego, opis osoby
Forma pracy: praca indywidualna
3. Zad 2 - prezentacja multimedialna przygotowana przez nauczyciela
Nauczyciel pokazuje uczniom prezentację multimedialną, na której przedstawiono informacje o 6 osobach. Następnie dzieli uczniów na 3 grupy. Każda z grup losuje jedną karteczkę, na której umieszczono imię osoby, którą mają opisać.
Po 5 minutach pracy w grupach nauczyciel prosi, by uczniowie zadawali sobie nawzajem pytania dotyczące informacji o osobie, którą wylosowali. Na podstawie informacji, które uzyskają, odgadują, jaką osobę opisywała dana grupa.
Ćwiczone umiejętności: koniugacja czasownika w 3 osobie l. poj.; dialogowanie dotyczące przedstawiania się
Forma pracy: praca w grupach
4. Gra Kahoot przygotowana przez nauczyciela
Nauczyciel podaje kod do gry internetowej, która ma za ...