Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Temat: Muzyka filmowa
Cele:Uczeń potrafi:- Wyjaśnić pojęcie „muzyka filmowa”;- Wskazać i wyjaśnić funkcje muzyki w filmie.
Metody i formy pracy:- pogadanka,- mapa myśli,- ćwiczenia w oparciu o materiał muzyczny i filmowy,- śpiewanie piosenki,
- praca zbiorowa, indywidualna.
Środki dydaktyczne:- podręcznik,- komputer z dostępem do Internetu i nagłośnieniem,- pliki dźwiękowe z przykładami muzyki filmowej, - pianino.
Przebieg lekcjiI. Wstęp
Powitanie, sprawdzenie obecności.
Wspólne zaśpiewanie piosenki pt. „Śpiewam i tańczę”.
Obejrzenie fragmentu filmu animowanego pt. „Pat a Mat” z wyłączonym dźwiękiem. Uczniowie odpowiadają na pytanie „czego zabrakło?”.
Zapisanie tematu do zeszytu.
II. Faza realizacyjna
Omówienie krótkiej historii muzyki filmowej oraz prezentacja najsławniejszych polskich kompozytorów tego gatunku – praca z podręcznikiem.
Obejrzenie po raz drugi fragmentu filmu „Pat a Mat” – tym razem z dźwiękiem.
Wysłuchanie przykładów muzyki Wojciecha Kilara z filmu „Dracula”.
Pogadanka na temat wysłuchanych/obejrzanych przykładów – określenie roli muzyki w filmie. Tworzenie mapy myśli.
III. Podsumowanie
Eksperyment – jak muzyka może wpływać na nasze emocje, a tym samym jak może zmieniać nasze postrzeganie danej sceny filmowej? Prezentacja fragmentu filmu „Piraci z Karaibów: Klątwa Czarnej Perły” z różnymi podkładami muzycznymi: oryginalnym, zwiastującym złe wydarzenia, komicznym oraz smutnym i refleksyjnym. Dzielenie się wrażeniami.
Zadanie domowe: Przygotuj fragment muzyczny z twojego ulubionego filmu. Będziesz mógł go zaprezentować korzystając z telefonu lub szkolnego komputera.