Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
KONSPEKT LEKCJI OTWARTEJ
Data lekcji: 17.03.2023
Klasa: 1 Technikum Żywienia
Temat: Ich und meine Familie – podsumowanie rozdziału 3
Cele lekcji:
- uczeń zna nazwy członków rodziny i nazwy zwierząt domowych;
- uczeń utrwala liczebniki główne;
- uczeń powtarza i poprawnie odmienia czasowniki, których temat kończy się na „t”, „d”, „chn” i „ffn”;
- uczeń opowiada w kilku zdaniach o swojej rodzinie;
- uczeń korzysta z technologii informacyjnej podczas uczenia się języka niemieckiego.
Metody pracy:
- gramatyczno – tłumaczeniowa (gra w memory);
- bezpośrednia (opis obrazka, gra w bingo);
- audiowizualna (quiz w aplikacji quizziz.com).
Formy pracy:
- praca w parach
- praca indywidualna
Przebieg lekcji:
Faza wstępna:
Zapisanie daty i tematu lekcji na tablicy. Określenie celów lekcji.
Czas trwania: 5 min
Faza powtórzeniowa:
Zadanie 1
Dopasowywanie polskich nazw do niemieckich odpowiedników Na kartonikach uwzględniono słownictwo z rozdziału 3: rodzina, zwierzęta domowe, przymiotniki określające ludzi i zwierzęta.
Czas trwania: 10 min
Pomoce dydaktyczne: zestawy kart do gry, przygotowane przez nauczyciela
Faza ćwiczeniowa:
Przypomnienie zasad budowy liczebników głównych do 100
Zadanie 2
Gra w bingo. Uczniowie mają za zadanie zapisanie 6 dowolnych liczb z zakresu podanego przez nauczyciela. Następnie nauczyciel kolejno zapisuje swoje liczby na tablicy. Uczniowie głośno je odczytują i sprawdzają, czy mają je w swoich notatkach.
Czas trwania: 7 min
Zadanie 3
Opis obrazka: Nauczyciel wyświetla uczniom grafikę, która przedstawia informacje na temat rodziny Maxa. Zadaniem uczniów jest opowiedzenie o niej po niemiecku.
Czas trwania: 10 min
Pomoce dydaktyczne: komputer, projektor, grafika przygotowana przez nauczyciela
Zadanie 4
Quiz o rodzinie i odmianie czasowników na stronie quizziz.com
Czas trwania: 5 min
Pomoce dydaktyczne: komputer z dostępem do internetu, projektor, quiz internetowy przygotowany przez nauczyciela, telefony komórkowe
Faza podsumowania:
Nauczyciel podsumowuje wyniki quizu, nagradza zwycięzców. Następnie podsumowuje lekcję, ocenia aktywność uczniów.
Czas trwania: 5 min
*Zadanie dodatkowe w razie szybszego tempa pracy uczniów:
Uczniowie wybierają 8 słówek z kart z zadania 1, które sprawiają im najwięcej trudności. Czytają wszystkie słówka, po czym jedna osoba zabiera jedną kartę. Druga osoba ma za zadanie przeczytanie wszystkich wyrazów i dopowiedzenie słowa, którego brakuje. Zabawa trwa, aż na stoliku nie będzie żadnej karty.
Konspekt opracowała: Joanna Albrecht