Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
mgr Wioletta Szulaczuk Szkoła Podstawowa nr 1
nauczyciel mianowany geografii w Elblągu
ul. Daszyńskiego 1
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY
NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO
1 WRZEŚNIA 2021 r. – 31 MAJA 2024 r.
Cele stażu:
Uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego,
Poszerzenie zakresu wiedzy i umiejętności,
Doskonalenie warsztatu i metod pracy,
Podniesienie poziomu pracy szkoły poprzez realizację przedsięwzięć wykraczających poza wykonywane obowiązki.
zagadnienia organizacyjne
zadania
formy realizacji
termin
sposób dokumentowania
poznanie procedury awansu zawodowego
analiza przepisów dotyczących awansu zawodowego;
opracowanie planu rozwoju zawodowego;
wrzesień 2021
wniosek o rozpoczęcie stażu;
plan rozwoju zawodowego;
dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego
gromadzenie materiałów i dokumentów;
cały okres stażu
dokumentacja;
zaświadczenia, certyfikaty;
opracowane materiały;
zdjęcia;
przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego
autorefleksja, analiza i opis realizacji planu rozwoju zawodowego;
maj 2024
sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego;
PODSTAWA PRAWNA:
1. Ustawa z dnia 26 stycznia 1982r. – Karta Nauczyciela (Dz.U.2018 poz.967),
2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli
(Dz.U.2018 r. poz.1574 z późn.zm).
WYMAGANIA NIEZBĘDNE DO UZYSKANIA STOPNIA NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO
§ 8 ust. 3 pkt 1
Umiejętność wykorzystania w pracy metod aktywizujących ucznia oraz narzędzi multimedialnych i informatycznych, sprzyjających procesowi uczenia się
zadania
formy i sposoby realizacji
termin realizacji
wykorzystywanie w pracy metod aktywizujących sprzyjających procesowi uczenia się.
udział w szkoleniach i webinariach na temat metodyki nauczania geografii: metod aktywnych, wykorzystania technologii w edukacji,
stosowanie w procesie edukacyjnym i terapii pedagogicznej aktywnych, interaktywnych metod pracy – np. (metoda Warnkego-urządzenie Brain – Boy Universal), aplikacje i interaktywne platformy edukacyjne Epodreczniki.pl, Kahoot, Genially, programy multimedialne, terapeutyczne eduSensus,
wykorzystanie metod aktywnych w bieżącej pracy z uczniami.
Cały okres stażu
wykorzystanie Internetu w zakresie realizacji działań dydaktyczno-wychowawczych
korzystanie z zasobów Internetu (wykorzystanie zasobów portali i platform edukacyjnych do doskonalenia warsztatu pracy),
korzystanie z aplikacji i platform uatrakcyjniających proces edukacyjny - filmy edukacyjne, Multibooki, Multiteki, quizy, testy online, platformy do pracy w grupach Special Chat.pl., Quizizz, Dysku Google, Learning Apps, Wordwall, ); Epodreczniki.pl, Kahoot, Genially, programy multimedialne eduSensus, Superkid, pl;
wykorzystanie zasobów Internetu w celu uzyskania informacji z zakresu awansu zawodowego nauczycieli, przepisów i aktów prawa oświatowego oraz wyszukiwanie i przetwarzanie informacji na potrzeby geografii i terapii pedagogicznej,
wykorzystanie poczty elektronicznej do wymiany informacji z rodzicami;
wykorzystanie poczty elektronicznej do wymiany informacji, w celach dydaktyczno-informacyjnych, np. przesyłanie fotorelacji i informacji na stronę internetową szkoły - sprawozdań i zdjęć ...