Dodaj publikację
Autor
Wioletta Szulaczuk
Data publikacji
2024-03-17
Średnia ocena
0,00
Pobrań
41

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela dyplomowanego.
 Pobierz (docx, 47,0 KB)

Podgląd treści

mgr Wioletta Szulaczuk Szkoła Podstawowa nr 1

nauczyciel mianowany geografii w Elblągu

ul. Daszyńskiego 1

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO

NAUCZYCIELA MIANOWANEGO

UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY

NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO

1 WRZEŚNIA 2021 r. – 31 MAJA 2024 r.

Cele stażu:

Uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego,

Poszerzenie zakresu wiedzy i umiejętności,

Doskonalenie warsztatu i metod pracy,

Podniesienie poziomu pracy szkoły poprzez realizację przedsięwzięć wykraczających poza wykonywane obowiązki.

zagadnienia organizacyjne

zadania

formy realizacji

termin

sposób dokumentowania

poznanie procedury awansu zawodowego

analiza przepisów dotyczących awansu zawodowego;

opracowanie planu rozwoju zawodowego;

wrzesień 2021

wniosek o rozpoczęcie stażu;

plan rozwoju zawodowego;

dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego

gromadzenie materiałów i dokumentów;

cały okres stażu

dokumentacja;

zaświadczenia, certyfikaty;

opracowane materiały;

zdjęcia;

przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego

autorefleksja, analiza i opis realizacji planu rozwoju zawodowego;

maj 2024

sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego;

PODSTAWA PRAWNA:

1. Ustawa z dnia 26 stycznia 1982r. – Karta Nauczyciela (Dz.U.2018 poz.967),

2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli

(Dz.U.2018 r. poz.1574 z późn.zm).

WYMAGANIA NIEZBĘDNE DO UZYSKANIA STOPNIA NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO

§ 8 ust. 3 pkt 1

Umiejętność wykorzystania w pracy metod aktywizujących ucznia oraz narzędzi multimedialnych i informatycznych, sprzyjających procesowi uczenia się

zadania

formy i sposoby realizacji

termin realizacji

wykorzystywanie w pracy metod aktywizujących sprzyjających procesowi uczenia się.

udział w szkoleniach i webinariach na temat metodyki nauczania geografii: metod aktywnych, wykorzystania technologii w edukacji,

stosowanie w procesie edukacyjnym i terapii pedagogicznej aktywnych, interaktywnych metod pracy – np. (metoda Warnkego-urządzenie Brain – Boy Universal), aplikacje i interaktywne platformy edukacyjne Epodreczniki.pl, Kahoot, Genially, programy multimedialne, terapeutyczne eduSensus,

wykorzystanie metod aktywnych w bieżącej pracy z uczniami.

Cały okres stażu

wykorzystanie Internetu w zakresie realizacji działań dydaktyczno-wychowawczych

korzystanie z zasobów Internetu (wykorzystanie zasobów portali i platform edukacyjnych do doskonalenia warsztatu pracy),

korzystanie z aplikacji i platform uatrakcyjniających proces edukacyjny - filmy edukacyjne, Multibooki, Multiteki, quizy, testy online, platformy do pracy w grupach Special Chat.pl., Quizizz, Dysku Google, Learning Apps, Wordwall, ); Epodreczniki.pl, Kahoot, Genially, programy multimedialne eduSensus, Superkid, pl;

wykorzystanie zasobów Internetu w celu uzyskania informacji z zakresu awansu zawodowego nauczycieli, przepisów i aktów prawa oświatowego oraz wyszukiwanie i przetwarzanie informacji na potrzeby geografii i terapii pedagogicznej,

wykorzystanie poczty elektronicznej do wymiany informacji z rodzicami;

wykorzystanie poczty elektronicznej do wymiany informacji, w celach dydaktyczno-informacyjnych, np. przesyłanie fotorelacji i informacji na stronę internetową szkoły - sprawozdań i zdjęć ...