Dodaj publikację
Autor
Angelika Matynia
Data publikacji
2024-04-03
Średnia ocena
0,00
Pobrań
27

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Przesyłam mój plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela dyplomowanego.
 Pobierz (docx, 34,0 KB)

Podgląd treści

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO

Imię i nazwisko:  

mgr Angelika Matynia

Kwalifikacje:  

Magister w zakresie: Zintegrowana edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna z terapią pedagogiczną. Studia podyplomowe w zakresie: Logopedia, Neurologopedia, Terapia pedagogiczna, Oligofrenopedagogika, Rewalidacja

Stanowisko:  

Logopeda/Terapeuta pedagogiczny

Placówka oświatowa:  

Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Gowarczowie

Okres stażu:  

2 lata i 9 miesięcy tj. od 01.09.2021 r. do 31.05. 2024 r.

Dyrektora placówki oświatowej:  

mgr Paweł Skowron

Podstawa prawna:

Ustawa z dnia 26 stycznia 1982r. Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2019 r. poz. 2215 oraz z 2021 r. poz. 4).

Rozporządzenie MEN z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (tekst jednolity Dz. U. z 2020 r. poz. 2200).

Wymagania egzaminacyjne umożliwiające uzyskanie stopnia nauczyciela dyplomowanego obejmują:

§8 ust.3 pkt 1 – Umiejętność wykorzystania w pracy metod aktywizujących ucznia oraz narzędzi multimedialnych i informatycznych sprzyjających procesowi uczenia się.

§8 ust.3 pkt 2 – Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie zajęć otwartych, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć dla nauczycieli.

§8 ust.3 pkt 3 – Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych , wychowawczych lub opiekuńczych.

§8 ust.3 pkt 4a – Opracowanie i wdrożenie programu, innowacji lub innych działań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych z oświatą, powiązanych ze specyfiką szkoły, w szczególności na rzecz uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

§8 ust.3 pkt 4b – Wykonywanie zadań opiekuna stażu, opiekuna praktyk pedagogicznych, nauczyciela - doradcy metodycznego, przewodniczącego zespołu nauczycieli, koordynatora wolontariatu, koordynatora projektu, kuratora społecznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, rzeczoznawcy do spraw podręczników, a w przypadku nauczycieli szkół artystycznych – także nauczyciela-konsultanta współpracującego z Centrum Edukacji Artystycznej.

§ 8 ust. 3 pkt 1.

Umiejętność wykorzystania w pracy metod aktywizujących ucznia oraz narzędzi multimedialnych i informatycznych, sprzyjających procesowi uczenia się.

Lp.

Zadania

Formy realizacji

Termin

Stosowanie w trakcie lekcji metod aktywizujących uczniów.

Wykorzystywanie w codziennej pracy metod aktywizujących uczniów, np. problemowa – burza mózgów, zabawy teatralne, pantomima, zespołowa – kula śnieżna, plakat, wizualizacyjna – mapa myśli, ekspresja słowna – zagadki, kalambury, sylabowa piłeczka.

Okres stażu

Pogłębianie wiedzy i umiejętności posługiwania się technologią komputerową i informacyjną.

Uczestniczenie w różnych formach doskonalenia z zakresu metod aktywizujących i multimediów.

Zastosowanie zdobytej wiedzy w praktyce.

Okres stażu

Wykorzystywanie urządzeń i programów multimedialnych w pracy dydaktycznej.

Wykorzystywanie w pracy z dziećmi tablicy interaktywnej, projektora, odtwarzacza DVD, kamery ...