Dodaj publikację
Autor
Angelika Matynia
Data publikacji
2024-04-03
Średnia ocena
0,00
Pobrań
44

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Założenia ogólne 1. Innowacja skierowana jest do uczniów klasy III a, III b 2. Główne założenia pracy na innowacyjnych zajęciach: • wykorzystanie zajęć korekcyjno - kompensacyjnych do wdrożenia opisywanej innowacji, • zapoznanie uczniów z metodami niezbędnymi do rozwoju ich matematycznych zainteresowań oraz umiejętności, • wdrożenie pracy metodą aktywizacji, problemową, praktyczną oraz kreatywnego myślenia. Cel: Głównym celem programu innowacyjnego jest stymulowanie rozwoju uczniów poprzez rozwiązywanie ciekawych problemów z różnych dziedzin matematyki.
 Pobierz (docx, 479,6 KB)

Podgląd treści

INNOWACJA PEDAGOGICZNA

organizacyjno – metodyczna

Imię i nazwisko autora:

Angelika Matynia

Temat innowacji:

„Trudne łamigłówki dla mądrej główki”

Nazwa szkoły: Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II

Autor: Angelika Matynia

Temat: „Trudne łamigłówki dla mądrej główki”

Przedmiot: zajęcia korekcyjno – kompensacyjne

Rodzaj innowacji: organizacyjno – metodyczna

Data wprowadzenia: 02.10.2023 r.

Data zakończenia: 20.06.2024 r.

Zakres innowacji:

Adresatami innowacji są uczniowie klasy III a, III b. Czas realizacji innowacji obejmuje 02.10.2023 r. – 20.06.2024 r. z możliwością jej kontynuowania w następnym roku szkolnym.Zajęcia innowacyjne odbywać się będą w ramach zajęć korekcyjno – kompensacyjnych jako element godziny lekcyjnej, raz w tygodniu.

Niniejsza innowacja ma na celu wszechstronny rozwój zdolności uczniów z wykorzystaniem niżej wymienionych form i metod pracy z uczniami.

Ma ona zachęcać i motywować uczniów do rozwoju matematycznego myślenia, rozumowania, dokładności, dociekliwości i samodzielności.

Motywacja wprowadzenia innowacji:

Innowacja „Trudne łamigłówki dla mądrej główki” jest moją odpowiedzią na potrzeby i chęci uczniów do rozwoju umiejętności matematycznych, poszerzania wiedzy, zainteresowań w zakresie matematyki, a także wyjście naprzeciw wymogom edukacyjnym zawartym w aktualnej podstawie programowej dla pierwszego etapu edukacyjnego.

Na podstawie wieloletnich obserwacji oraz przeprowadzonych diagnoz w pracy w szkole podstawowej zauważyłam, że uczniom najbardziej brakuje zajęć rozwijających ich zainteresowania, dotychczas nabytą wiedzę oraz zdolności matematyczne, dlatego też główną przyczyną opracowania innowacji z tego przedmiotu była potrzeba całościowego podejścia do rozwoju uczniów.

Opis innowacji:

Wstęp

Matematyka to dziedzina wiedzy, której znaczenie jest ogromne. Jest niezbędną dziedziną wiedzy i najczęściej wykorzystywaną w życiu codziennym. W dzisiejszym „cyfrowym” świecie jej wpływ na wszystkie aspekty życia jest widoczny gołym okiem. Metody matematyczne stanowią precyzyjne narzędzie badań w wielu naukach.

Wprowadzenie innowacji matematycznej w naszej szkole jest niezbędne, gdyż uczenie się matematyki kształtuje u uczniów umysł, wdraża do logicznego myślenia, tworzy umiejętność zwięzłego formułowania i wdrażania myśli, przyzwyczaja do stosowania racjonalnych metod organizacji pracy własnej i sprawnego działania oraz wyrabia wartościowe cechy charakteru, takie jak: inicjatywa, samodzielność, krytycyzm, systematyczność i dokładność w pracy, wytrwałość w pokonywaniu trudności wyłaniających się podczas dążenia do zamierzonego celu. Z tych powodów kształcenie matematyczne jest ważnym składnikiem kształcenia ogólnego. Intelektualne i wychowawcze wartości procesu nauczania i uczenia się matematyki szeroko uwzględnione są w podstawach programowych z matematyki dla szkoły podstawowej.

Założenia ogólne

Innowacja skierowana jest do uczniów klasy III a, III b

Główne założenia pracy na innowacyjnych zajęciach:

wykorzystanie zajęć korekcyjno - kompensacyjnych do wdrożenia opisywanej innowacji,

zapoznanie uczniów z metodami niezbędnymi do rozwoju ich matematycznych zainteresowań oraz umiejętności,

wdrożenie pracy ...