Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
INNOWACJA PEDAGOGICZNA
organizacyjno – metodyczna
Imię i nazwisko autora:
Angelika Matynia
Temat innowacji:
„Trudne łamigłówki dla mądrej główki”
Nazwa szkoły: Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II
Autor: Angelika Matynia
Temat: „Trudne łamigłówki dla mądrej główki”
Przedmiot: zajęcia korekcyjno – kompensacyjne
Rodzaj innowacji: organizacyjno – metodyczna
Data wprowadzenia: 02.10.2023 r.
Data zakończenia: 20.06.2024 r.
Zakres innowacji:
Adresatami innowacji są uczniowie klasy III a, III b. Czas realizacji innowacji obejmuje 02.10.2023 r. – 20.06.2024 r. z możliwością jej kontynuowania w następnym roku szkolnym.Zajęcia innowacyjne odbywać się będą w ramach zajęć korekcyjno – kompensacyjnych jako element godziny lekcyjnej, raz w tygodniu.
Niniejsza innowacja ma na celu wszechstronny rozwój zdolności uczniów z wykorzystaniem niżej wymienionych form i metod pracy z uczniami.
Ma ona zachęcać i motywować uczniów do rozwoju matematycznego myślenia, rozumowania, dokładności, dociekliwości i samodzielności.
Motywacja wprowadzenia innowacji:
Innowacja „Trudne łamigłówki dla mądrej główki” jest moją odpowiedzią na potrzeby i chęci uczniów do rozwoju umiejętności matematycznych, poszerzania wiedzy, zainteresowań w zakresie matematyki, a także wyjście naprzeciw wymogom edukacyjnym zawartym w aktualnej podstawie programowej dla pierwszego etapu edukacyjnego.
Na podstawie wieloletnich obserwacji oraz przeprowadzonych diagnoz w pracy w szkole podstawowej zauważyłam, że uczniom najbardziej brakuje zajęć rozwijających ich zainteresowania, dotychczas nabytą wiedzę oraz zdolności matematyczne, dlatego też główną przyczyną opracowania innowacji z tego przedmiotu była potrzeba całościowego podejścia do rozwoju uczniów.
Opis innowacji:
Wstęp
Matematyka to dziedzina wiedzy, której znaczenie jest ogromne. Jest niezbędną dziedziną wiedzy i najczęściej wykorzystywaną w życiu codziennym. W dzisiejszym „cyfrowym” świecie jej wpływ na wszystkie aspekty życia jest widoczny gołym okiem. Metody matematyczne stanowią precyzyjne narzędzie badań w wielu naukach.
Wprowadzenie innowacji matematycznej w naszej szkole jest niezbędne, gdyż uczenie się matematyki kształtuje u uczniów umysł, wdraża do logicznego myślenia, tworzy umiejętność zwięzłego formułowania i wdrażania myśli, przyzwyczaja do stosowania racjonalnych metod organizacji pracy własnej i sprawnego działania oraz wyrabia wartościowe cechy charakteru, takie jak: inicjatywa, samodzielność, krytycyzm, systematyczność i dokładność w pracy, wytrwałość w pokonywaniu trudności wyłaniających się podczas dążenia do zamierzonego celu. Z tych powodów kształcenie matematyczne jest ważnym składnikiem kształcenia ogólnego. Intelektualne i wychowawcze wartości procesu nauczania i uczenia się matematyki szeroko uwzględnione są w podstawach programowych z matematyki dla szkoły podstawowej.
Założenia ogólne
Innowacja skierowana jest do uczniów klasy III a, III b
Główne założenia pracy na innowacyjnych zajęciach:
wykorzystanie zajęć korekcyjno - kompensacyjnych do wdrożenia opisywanej innowacji,
zapoznanie uczniów z metodami niezbędnymi do rozwoju ich matematycznych zainteresowań oraz umiejętności,
wdrożenie pracy ...