Dodaj publikację
Autor
Edyta Trzcińska
Data publikacji
2024-04-07
Średnia ocena
0,00
Pobrań
14

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Konspekt zajęć edukacyjno-wychowawczych. Lekcja dla dzieci ze spektrum autyzmu z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym.
 Pobierz (docx, 29,3 KB)

Podgląd treści

Konspekt zajęć edukacyjno – wychowawczych

Temat: Rozwijanie inteligencji wielorakich w oparciu o teorię Howarda Gardnera.

Osoba prowadząca: Edyta Trzcińska

Miejsce: SOSW nr2

Data: ….04.2023

Czas trwania: 90 min.

Klasa……

Cele ogólne:

Rozwijanie inteligencji wielorakich: językowej, logiczno-matematycznej, przestrzennej, muzycznej, ruchowej, interpersonalnej, przyrodniczej.

Cele szczegółowe:

Rozwój komunikacji alternatywnej i wspomagającej oraz porozumiewania się.

Rozwijanie koncentracji uwagi.

Rozwijanie orientacji w schemacie ciała.

Uwrażliwianie na muzykę.

Wyzwalanie aktywności ruchowej.

Rozwijanie samodzielności, wzmacnianie poczucia sprawczości i wiary we własne możliwości.

Rozwijanie umiejętności segregacji śmieci.

Budowanie atmosfery zaufania i poczucia bezpieczeństwa.

Zindywidualizowane cele szczegółowe:

X

Przywitanie – z pomocą nauczyciela wybiera symbol PCS „Powitanie” i umieszcza go na pasku komunikacyjnym; czeka na swoją kolej; na prośbę nauczyciela bierze swoje zdjęcie i podchodzi do nauczyciela, z pomocą nauczyciela ilustruje ruchem słowa piosenki. Z pomocą nauczyciela układa plan czynności przy pomocy tablicy „teraz-potem” z użyciem symboli PCS. Z pomocą nauczyciela określa dzień tygodnia, umieszczając jego nazwę w odpowiednim miejscu określającym czas na tablicy komunikacyjnej; określa jaki dzień był wczoraj, a jaki będzie jutro. Bierze udział w czytaniu uczestniczącym. Wybiera z pomocą odpowiedni symbol bieżącego miesiąca (oraz miesiące poprzedzające) i umieszcza go na swoim pasku komunikacyjnym. Wskazuje zapis literowy swojego imienia. Samodzielnie dopasowuje symbole PCS wszystkich miesięcy według wzoru na zasadzie taki sam. Bierze udział w czytaniu uczestniczącym. Na prośbę nauczyciela podchodzi do okna i z pomocą dokonuje wyboru właściwego symbolu PCS określającego pogodę.

Zadanie 1 – z mocą nauczyciela siada wraz z nim w wyznaczonym miejscu, uczy się współpracy z nauczycielem podczas programu wprowadzającego Knilla.

Zadanie 2 – po okazaniu przez nauczyciela symbolu PCS z drobną pomocą wyjmuje ze swojej szuflady potrzebne przybory do wykonania pracy plastycznej (karta pracy, klej, zeszyt); z pomocą nauczyciela wykonuje pracę plastyczną; składa rozcięte elementy kwiatka według wzoru z pomocą nauczyciela i następnie przykleja je w ramach wyraźnego konturu. Z pomocą nauczyciela smaruje klejem odpowiednie miejsce. Z pomocą nauczyciela podpisuje imieniem swoją pracę.

Zadanie 3 – z pomocą nauczyciela próbuje pisać w przygotowanym szablonie do ćwiczenia umiejętności mieszczenia się w wyraźnie zaznaczonym konturze.

Zadanie 4 – w nagrodę z pomocą nauczyciela przykleja wybrany przez siebie obrazek i przykleja go na okno.

Czynności końcowe – z pomocą sprząta stanowisko pracy oraz segreguje śmieci.

Y.

Przywitanie – na prośbę nauczyciela wybiera symbol PCS „Powitanie” i umieszcza go na pasku komunikacyjnym; czeka na swoją kolej; ilustruje ruchem słowa piosenki naśladując nauczyciela. Z pomocą nauczyciela układa plan czynności przy pomocy tablicy „teraz-potem” z użyciem symboli PCS. Z pomocą nauczyciela określa dzień tygodnia, umieszczając jego ...