Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Konspekt zajęć nauczania indywidualnego
Data:
Osoba prowadząca:
Miejsce: miejsce zamieszkania ucznia
Temat: Polisensoryczne poznawanie otoczenia – dary jesieni
Cele ogólne:
budowanie poczucia świadomości własnego ciała
aktywizowanie i usprawnianie funkcji percepcyjno motorycznych
wyzwalanie aktywności ucznia
wielozmysłowe poznawanie otoczenia z wykorzystaniem materiału przyrodniczego
Cele szczegółowe:
- podąża wzrokiem za atrakcyjnymi przedmiotami
- współpracuje podczas wykonywanych ćwiczeń
- przyzwala na masaż kończyn
- wielozmysłowo poznaje otoczenie
Metody pracy:
zabawowa, praktycznego działania, metoda pracy z ciałem dziecka, stymulacja polisensoryczna, program aktywności Knilla, elementy metody porannego kręgu, elementy muzykoterapii, metoda Felicji Affolter
Formy pracy:
indywidualna
Środki dydaktyczne:
kominek zapachowy, świeczka o zapachu lawendowym, olejek lawendowy, krem do rąk lawendowy, miska z kasztanami, żołędziami, liśćmi, jarzębiną itp., liście, miód, łyżeczka do herbaty/patyczek, piosenki: „Cześć | Piosenka na powitanie | Proste Piosenki Pani Kasi cz.1”, „Antonio Vivaldi – Jesień”, „LEŚNA WYCISZANKA - relaxing, cozy music”, nagranie z odgłosami wiatru, deszczu, burzy, „Program Wprowadzający Knilla”, telefon z dostępem do Internetu, głośnik bluetooth, plastikowy spryskiwacz z wodą, piłeczki sensoryczne, instrumenty muzyczne,
Przebieg zajęć:
Zajęcia wstępne:
Powitanie słowem i piosenką „Cześć”
Ćwiczenia przy Programie Wprowadzającym Knilla
Zajęcia właściwe
Wprowadzenie w temat zajęć z zastosowaniem elementów metody Porannego Kręgu: zapalenie świeczki o zapachu lawendy, obejście ze świeczką kręgu, masaż dłoni kremem lawendowym, krótkie opowiadanie o jesieni- oglądanie, badanie darów jesieni (co będzie… kasztany, żołędzie, itp.), spotkanie z żywiołem: opadające liście słuchanie odgłosów wiatru, deszczu, burzy). Spryskiwanie dłoni wodą w nawiązaniu do deszczu jesiennego, zastosowanie bodźców smakowych – podanie miodu na łyżeczce, zgaszenie świeczki.
Zabawy muzyczne z instrumentami
Słuchanie muzyki relaksacyjnej, masaż rąk i stóp różnymi materiałami: kasztany, szyszki, piłeczki sensoryczne,
Zajęcia końcowe:
Podziękowanie i nagrodzenie ucznia
Pożegnanie z uczniem słowem i gestem