Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SCENARIUSZ ZAJĘĆ INDYWIDUALNYCH
Data:
Osoba prowadząca:
Czas trwania zajęć: 45 min
Przedmiot: Zajęcia rozwijające kreatywność
Klasa: 5 (indywidualne)
Temat zajęć: „Dary jesieni”
Cele ogólne:
usprawnienie motoryki małej
wielozmysłowe poznawanie otoczenia z wykorzystaniem materiału przyrodniczego
współdziałanie z nauczycielem w trakcie wykonywania ćwiczeń
Cele szczegółowe:
z pomocą nauczyciela wykonuje ćwiczenia
wrzuca kasztany, orzechy, żołędzie do otworów o różnej szerokości
miesza dłonią ryż –wyszukuje dary jesieni
rozprowadza palcami farbę po ilustracji znajdującej się w woreczku strunowym
ogląda, dotyka, wącha dary jesieni
odnosi przedmioty na wyznaczone miejsce
Metody pracy:
słowne: wyjaśnienie
oglądowe: pokaz, prezentacja
praktyczne: zajęcia plastyczne, stymulacja sensoryczna, zajęcia muzyczne, komunikacji alternatywnej i wspomagającej
Formy pracy:
indywidulna
Środki dydaktyczne:
Nagrania piosenek: Cześć | Piosenka na powitanie | Proste Piosenki Pani Kasi cz.1, Antonio Vivaldi – Jesień, Małe TGD - Góry do góry; telefon z dostępem do Internetu, głośnik bluetooth, piłeczka, tablica, ilustracje: przedstawiające przedmioty, krajobraz jesieni, dary jesieni: kasztany, żołędzie, jarzębina, orzechy, szyszki; kasztany, orzechy, żołędzie, szyszki, kolorowe liście; latarka, miski, ryż, pojemniki z otworami o różnych szerokościach, ilustracja liścia, farby, taśma bezbarwna, woreczek strunowy, piłeczki sensoryczne, naklejki, płyn i ściereczka do czyszczenia.
Przebieg zajęć
I. Wstęp
1. Zapoznanie z przebiegiem zajęć
śpiewanie piosenki na powitanie
wspólna aktywność –podawanie do piłeczki między uczennicą a nauczycielem, na zasadzie „raz ty raz ja”
wspólne ułożenie planu zajęć za pomocą ilustracji i PCS
II. Zajęcia właściwe
1.Oglądanie ilustracji przedstawiających jesień, następnie pokazywanie ilustracji przedstawiających dary jesieni oraz ich konkretnych odpowiedników: kasztany, żołędzie, jarzębina, orzechy, szyszki. Mieszanie, dotykanie, wąchanie darów jesieni znajdujących się w miskach. Podświetlanie latarką materiału przyrodniczego.
2. Wyciąganie przez uczennicę z woreczka różnych darów jesieni i oglądanie ich.
3. Wyszukiwanie w misce z ryżem darów jesieni i odkładanie ich do drugiej pustej miski.
4. Wrzucanie na zasadzie „raz ja raz ty” wybranych darów jesieni przez otwory o różnej średnicy: kasztany do szerokich otworów, orzechy, żołędzie do mniejszych otworów.
5. Przygotowanie pracy plastycznej: rozprowadzanie palcami farby na papierowym liściu znajdującym się w woreczku strunowym.
6. Czynności porządkowe
III. Zakończenie
1. Słuchanie muzyki klasycznej: Antonio Vivaldi – Jesień i wykonanie przez nauczyciela dla uczennicy masażu rozluźniającego dłonie oraz nadgarstki przy pomocy piłeczek sensorycznych.
2. Podziękowanie uczennicy za udział w zajęciach, nagroda w formie naklejki oraz ulubionej piosenki.
3. Pożegnanie z uczennicą słowem i gestem.