Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Temat: Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych podczas zajęć fos.
Osoba prowadząca: Beata Jurkowska
Miejsce: SOSW
Data: 13.04.2024
Czas: 45 min
Stosowane podpowiedzi: słowne, manualne, wskazujące
Stosowane wzmocnienia: spożywcze, aktywnościowe,
Metody pracy: działalność praktyczna
Formy pracy: zindywidualizowana
Środki dydaktyczne: symbole PCS, wzmocnienia spożywcze (kanapka, woda, pomidory, jabłko), pomoce dydaktyczne: magnesy, rzepy, podkładki metalowe, pojemniki z otworami, wzmocnienia aktywnościowe
Cele ogólne:
- Wdrażanie do posługiwania się komunikacją wspomagającą i alternatywną
- Kształtowanie umiejętności nawiązywania kontaktu wzrokowego.
- Doskonalenie umiejętności estetycznego spożywania posiłków
Cele operacyjne:
Uczeń:
- z podpowiedzią manualną układa plan dnia z symboli PCS;
- wykonuje proste zadania manipulacyjne tj. odczepianie magnesów, odrywanie rzep;
- samodzielnie wybiera rodzaj wzmocnienia, na które pracuje;
- podejmuje próby samodzielnego wyboru pożądanego symbolu z książki;
- przyczepia symbole pcs na pasek zdaniowy: „ja chcę” i „wzmocnienie”;
- zaczepia partnera komunikacyjnego w celu wystukania paska zdaniowego z pożądaną rzeczą;
- nawiązuje kilkusekundowy kontakt wzrokowy z prowadzącym;
-dokonuje wyboru produktów spożywczych z symboli pcs podczas spożywania śniadania;
- przyczepia symbole pcs na pasek zdaniowy;
- zaczepia partnera komunikacyjnego i wystukuje palcem pożądany produkt spożywczy;
- nawiązuje kilkusekundowy kontakt wzrokowy z prowadzącym;
- podejmuje próby estetycznego przegryzania pokarmu
Uczeń:
- z podpowiedzią manualną układa plan dnia z symboli PCS;
- wykonuje proste zadania manipulacyjne tj. wrzucanie do pojemników z różnymi otworami metalowych podkładek;
- samodzielnie wybiera rodzaj wzmocnienia, na które pracuje;
- podejmuje próby samodzielnego wyboru pożądanego symbolu z książki;
- przyczepia symbol pcs ze wzmocnieniem na pasek zdaniowy
- zaczepia partnera komunikacyjnego w celu wystukania paska zdaniowego z pożądaną rzeczą;
-dokonuje wyboru produktów spożywczych z symboli pcs podczas spożywania śniadania;
- przyczepia symbole pcs na pasek zdaniowy;
- zaczepia partnera komunikacyjnego i wystukuje palcem pożądany produkt spożywczy;
- podejmuje próby estetycznego przegryzania pokarmu;
Przebieg zajęć:
Zajęcia wstępne
- Powitanie z uczniami
(...)