Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Scenariusz zajęć z przedmiotu Biznes i Zarządzanie – Temat: Popyt, podaż i cena
1. Imię i nazwisko nauczyciela prowadzącego lekcje: Barbara Kołodko
2. Klasa:. 1
3. Data:
4. Miejsce prowadzenia lekcji:
5. Czas prowadzenia lekcji: 1 jednostka lekcyjna - 45 minut
6. Przedmiot:
Lp.
Treść zajęć
Popyt, podaż i cena
• dostrzec działanie prawa popytu i podaży na co dzień,
•
funkcjonowanie prawa popytu i podaży.
1. Wiadomości do zapamiętania:
Element
scenariusza
Temat zajęć
Cel główny
Cele
szczegółowe
1
2
3
Uczeń poprawnie:
równowaga rynkowa,
substytut,
a) wyjaśni pojęcia:
• popyt,
• podaż,
• cena,
•
•
• dobro komplementarne.
b) zdefiniuje pojęcia:
• elastyczność cenowa popytu,
• elastyczność cenowa podaży,
• nadwyżka rynkowa,
•
c) wymieni:
• czynniki kształtujące popyt,
• czynniki kształtujące podaż,
•
niedobór rynkowy.
formy elastyczności popytu i podaży.
2. Wiadomości do zrozumienia:
Uczeń potrafi poprawnie:
Rozróżnić elastyczność cenową popytu od podaży.
Stosowania wiadomości:
Umiejętności stosowania wiadomości w sytuacjach typowych:
Uczeń potrafi poprawnie:
a) Wyznacza i prezentuje na dowolnym przykładzie krzywe popytu i krzywe podaży,
b) Wyznacza cenę równowagi rynku na podstawie zestawień popytu i podaży.
Umiejętności stosowania wiadomości w sytuacjach problemowych:
Uczeń poprawnie:
Wskazuje zależność pomiędzy cenami dóbr substytucyjnych i komplementarnych a wielkością popytu i podaży.
Formy pracy: praca zbiorowa, w której nauczyciel pracuje z całą klasą oraz praca grupowa,
Metody:
praca z podręcznikiem – analiza rynku
pogadanka na temat roli rynku w gospodarce
burza mózgów – rynek a gospodarka
podręcznik, materiały ćwiczeniowe przygotowane przez nauczyciela, komputer i rzutnik multimedialny.
STRUKTURA LEKCJI
1. Czynności organizacyjne: 3 min
2. Wprowadzenie do lekcji i uświadomienie uczniom celu lekcji: 5 min
3. Omówienie tematu lekcji: 30 min
4. Podsumowanie lekcji: 5 min
5. Zakończenie zajęć: 2 min
4
5
6
Formy i
metody
Środki
dydaktyczne
Przebieg
zajęć
CZYNNOŚCI NAUCZYCIELA:
CZYNNOŚCI UCZNIÓW:
Powitanie uczniów. Sprawdzenie obecności. Zapisanie tematu lekcji.
Przywitanie nauczyciela. Zajęcie
miejsc. Zapisanie tematu lekcji do
zeszytu.
CZYNNOŚCI UCZNIÓW:
Uczniowie słuchają i stosują się do
poleceń nauczyciela.
1. 1. Czynności organizacyjne
Przebieg zajęć
2. 2. Wprowadzenie do lekcji i uświadomienie uczniom celu lekcji:
CZYNNOŚCI NAUCZYCIELA:
Nauczyciel opisuje cele
lekcji. Podczas zajęć omówione zostaną
podstawowe elementy rynku (popyt, podaż i cena) oraz zależności między
nimi. Poznacie również działanie mechanizmu rynkowego i sposób
ustalania ceny
istotę
funkcjonowania mechanizmu rynkowego w waszym codziennym życiu.
równowagi. Ponadto uświadomicie
sobie
3. Omówienie tematu lekcji
CZYNNOŚCI NAUCZYCIELA:
Nauczyciel wyświetla definicję popytu, krzywej popytu, poza cenowych
czynników kształtujących popyt, definicję podaży i poza cenowych
czynników kształtujących podaż na przygotowanej wcześniej prezentacji
z podręcznika. Nauczyciel cofa się do slajdu z krzywymi popytu i podaży
i ...