Dodaj publikację
Autor
Sybilla Podłużna
Data publikacji
2024-05-05
Średnia ocena
5,00
Pobrań
26

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Zajęcia otwarte w ramach WDN.
 Pobierz (docx, 29,4 KB)

Podgląd treści

A R K U S Z O B S E R W A C J I ZAJĘĆ

REWALIDACYJNO-WYCHOWAWCZYCH

I.Ustalenia wstępne:

1.Data ustalenia obserwacji: 30.01.2023

2.Imię i nazwisko nauczyciela: Sybilla Podłużna

3.Imię i nazwisko osoby obserwującej: Dyrekcja

4.Grupa: uczestnicy zajęć rewalidacyjno-wychowawczych z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim.

5.Temat obserwacji – Uczestnicy nabywają wiadomości i umiejętności określone

w indywidualnym programie rewalidacyjno-wychowawczym.

6.Rodzaj obserwacji:

Doradcza – obserwacja warsztatu pracy nauczyciela, sposobu planowania pracy, konstrukcji lekcji, wykorzystania środków dydaktycznych, indywidualizacji nauczania, motywowania uczniów do nauki, właściwego oceniania.

7.Data obserwacji: 30.01.2023

8. Czas zajęć: 9.30- 10.30

Założenia dydaktyczno - wychowawczo – organizacyjne zajęć:

Temat zajęć: ,, Zimowe szaleństwa polisensoryczne” – Usprawnianie motoryki małej.

Cele ogólne:

-usprawnianie motoryki małej

-poszerzanie zasobu doświadczeń sensorycznych i poznawczych

-budowanie zaufania i poczucia bezpieczeństwa,

Cele szczegółowe:

- wzbogacanie doświadczeń sensorycznych w sferze dotykowej i proprioceptywnej w obrębie dłoni i rąk,

-uelastycznianie palców,

-poznawanie i utrwalanie koloru białego,

-doświadczanie różnych konsystencji mas plastycznych,

-doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej oraz zmysłowo- ruchowej.

Metody:

-stymulacja polisensoryczna

-elementy muzykoterapii

-zabawa oparta na dotyku.

-masaż

Formy pracy:

- grupowa

- indywidualna

Środki dydaktyczne:

-sztuczny śnieg o zapachu miętowym,

-pianka do golenia oraz (brokat, gwiazdki )

-tace plastikowe,

-kostki lodu

-miski z ciepłą i zimną wodą,

-olejek do masażu

-piosenki o tematyce zimowej oraz utwór Antoniego Vivaldiego - Zima

Przebieg zajęć:

I. Część wstępna:

-Powitanie klasy.

-Rozmowa kierowana (elementy komunikacji za pomocą zdjęć oraz dotyku)

II. Część główna:

1.Lepienie w sztucznym śniegu kulek oraz zimowego bałwanka z użyciem piosenek

o tematyce zimowej.

2.Dotykanie oraz smarowanie dłoni zimnymi kostkami lodu – zabawa termiczna.

3.Rozcieranie dłońmi pianki do golenia na tackach plastikowych z dodatkiem kolorowych brokatów oraz gwiazdek .

4. Wkładanie rąk do misek z ciepłą i zimną wodą.

5.Masownie relaksacyjne dłoni przy utworze Antoniego Vivaldiego – Zima

6.Zastosowanie bodźców smakowych – każde dziecko próbuje czekolady miętowej. Poznajemy i utrwalamy smak miętowy kojarzony z zimą.

7. Wszystkie czynności wykonujemy kolejno z każdym dzieckiem siedzącym w kręgu

w wózku.

III. Część końcowa:

Podsumowanie lekcji.

-Pochwalenie uczniów za mile spędzony czas oraz za pracę w zajęciach – wzmocnienie pozytywne.

- Pożegnanie uczniów.

-Pożegnanie zaproszonych nauczycieli.

Opracowała: mgr Sybilla Podłużna

Czynniki określające jakość lekcji

Nauczyciel

Dyrektor

tak

nie

tak

nie

Cele lekcji: Nauczyciel

Ma określone cele szczegółowe zajęć;

Jest przygotowany do lekcji

Przydzielił uczniom zadania dostosowane do ich indywidualnych możliwości.

Przydzielone zadania są celowe i zróżnicowane.

Poziom osiągnięcia założonych celów:

Osiągnięto cele w odniesieniu do zaplanowanych;

Osiągnięto cele w odniesieniu do ...