Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
KONSPEKT LEKCJI JĘZYKA ANGIELSKIEGO
DANE INFORMACYJNE
Data zajęć: 15.04.2024r
Nauczyciel: Monika Wachowicz
Klasa: VI
Temat lekcji: Health- choroby i urazy.
Cel ogólny lekcji: wprowadzenie i poprawne stosowanie słownictwa związanego z chorobami.
Cele szczegółowe lekcji: Uczeń:
- posługuje się podstawowym zasobem środków językowych w zakresie tematu zdrowie
- reaguje ustnie w typowych sytuacjach komunikacyjnych
- współdziała w grupie
Treści programowe:
- Uczeń posługuje się podstawowym zasobem środków językowych (leksykalnych, gramatycznych ortograficznych oraz fonetycznych) w zakresie tematu zdrowie (tryb życia, samopoczucie, choroby, ich objawy)
- Uczeń określa główną myśl tekstu/wypowiedzi ustnej lub fragmentu tekstu/wypowiedzi ustnej
- Uczeń znajduje w tekście/wypowiedzi ustnej określone informacje
- Uczeń reaguje ustnie w typowych sytuacjach
- Uczeń współdziała w grupie
- Uczeń korzysta ze źródeł informacji w języku obcym nowożytnym, również za pomocą technologii
informacyjno-komunikacyjnych
NACOBEZU:
- znam nazwy chorób w języku angielskim
- poprawnie dopasę ich zapisaną nazwę do obrazka
- będę w stanie rozpoznać ich symptomy
Kompetencje kluczowe: Porozumiewanie się w językach obcych
Pytanie kluczowe dla uczniów: Jakie choroby mogą mi się najczęściej przydarzyć?
Formy pracy: praca w grupach (4 osobowych), praca z całą klasą, praca indywidualna
Metody: komunikacyjna (pytania i odpowiedzi, wypowiedzi ustne) , objaśnienie, zgadywanka, quiz (narzędzia TIK)
Środki dydaktyczne: komputer, aktywna tablica, flashcards, podręcznik, zeszyt ćwiczeń.
PRZEBIEG ZAJĘĆ
Czynności organizacyjne (powitanie, sprawdzenie listy obecności).
Podanie tematu i celów lekcji.
Realizacja tematu:
Rozgrzewka językowa: przypomnienie nazw części ciała za pomocą kolorowych kart flashcards.
Rozwinięcie: wprowadzenie słownictwa: a stomach ache, a black eye, a broken leg, a cold, a cough, a cut, earache, a headache, a sore throat, a sprained ankle, a temperature, toothache- nauczyciel wskazuję na obrazek przedstawiający poczekalnię u lekarza, pyta: „What’s the matter with them/ her/him?”Uczniowie wykorzystując słownictwo z ćwiczenia 1 próbują dobrać angielski odpowiednik. Uczniowie dopasowują wyrażenia związane z problemami zdrowotnymi do obrazków, następnie powtarzają za modelem (chóralnie i indywidualnie).
Ćwiczenia leksykalne:
- praca w grupach (podział z uwzględnieniem potrzeb uczniów z dostosowaniem indywidualnych potrzeb edukacyjnych): dopasowywanie obrazków do czasowników dla jednej grupy, układanie zdań dla drugiej)
- Wheel of names uczniowie ćwiczą nowo poznane słownictwo poprzez wylosowanie choroby i pokazanie nazwy urazów.
- Kahoot- quiz utrwalający słownictwo.
- zeszyt ćwiczeń strona 72, ćwiczenie 1 i 2.
Podsumowanie lekcji, ocena aktywności uczniów, pochwały.
Za pomocą kolorowych kartek uczniowie oceniają osiągnięcie każdego z celów lub punktów nacobezu
Kolor zielony – umiem, potrafię, wiem, rozumiem
Kolor żółty- mam wątpliwości, czegoś mi brakuje, mam pytania, nie jestem pewna/pewien czy dobrze rozumiem
Kolor czerwony – nie wiem, nie potrafię, nie umiem, nie rozumiem
Monika ...