Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Konspekt lekcji języka angielskiego
Nauczyciel: Monika Wachowicz
Temat: An ugly fortune teller- funkcje i znaczenie formy will.
Klasa: VIII
Cele:
– uczniowie stosują czasy Simple Future w mówieniu o swojej przyszłości, w prognozowaniu i przewidywaniu;
– poznają sytuacje, w jakich można stosować formę will: obietnice, propozycje, podejmowanie decyzji, przewidywanie;
– oglądając filmik gramatyczny, zapamiętują przykładowe zdania i zasady stosowania czasu, analizują budowę zdań w tym czasie,
– stosują czas SF do mówienia o sobie i w roli wróżki
Przebieg lekcji:
* Uczniowie oglądają filmik https://www.youtube.com/watch?v=hz4-LkCEHCU&t=55s. podczas oglądania filmu ich zadaniem jest zapamiętanie i zanotowanie przykładów i kontekstów:
1) promises,
2) offers,
3) quick decisions,
4) predictions.
* Uczniowie, oglądając film i objaśnienie gramatyczne, podsumowują zasady stosowania czasu SF i form czasu SF: will, won’t.
* Uczniowie rozwiązują zadanie na tłumaczenie zdań z wykorzystaniem czasu Future Simple.
* Kolejne ćwiczenie, nauczyciel zapisuje zdanie:
James, 18 years old, asked an ugly fortune teller about his future http://www.myenglishpages.com/site_php_files/grammar-exercise-simple-future.php Uczniowie wspólnie, na tablicy interaktywnej wykonują ćwiczenia online wskazane przez nauczyciela, uzupełniając formy czasowników wyrazem will/won’t i czasownikiem w formie podstawowej, po czym w ćwiczeniach analizują swoje błędy.
* Wheel decide
Uczniowie, używając aplikacji Wheel decide, wróżą sobie: co zjedzą na obiad – What to eat, dokąd pojadą (kategoria Travel – Where to travel), czy jakiego rodzaju muzyki posłuchają – What music genre listen to, wybierając z podanych kategorii. https://wheeldecide.com/ Uczniowie w grupach/parach tworzą swoje koła ze zdaniami wróżby, wybierają funkcję
You will buy a big house.
You will have a lot of children.
You will win first prize.
You will live abroad.
You will live in the country.
* Podsumowanie:
Wybór i uzasadnienie, która osoba najlepiej odegrała rolę wróżki lub czyja wróżba była najciekawsza. Nauczyciel podsumowuje pracę uczniów, wyróżnia najbardziej zaangażowanych. Wróżbę dla siebie, która im się najbardziej spodobała, uczniowie zapisują w zeszycie, zmieniając formę na 1 os. np. I will be rich
https://www.youtube.com/watch?v=hz4-LkCEHCU&t=55s
http://www.myenglishpages.com/site_php_files/grammar-exercise-simple-future.php
https://wheeldecide.com/