Dodaj publikację
Autor
Czapla Magdalena
Data publikacji
2024-05-08
Średnia ocena
0,00
Pobrań
24

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego.
 Pobierz (docx, 25,6 KB)

Podgląd treści

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO

UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ AWANSU ZAWODOWEGO

NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO

Dane osobowe

Imię i nazwisko: Magdalena Czapla

Miejsce zatrudnienia: Szkoła Podstawowa im. M. Bakałarza w Bakałarzewie

Stanowisko: nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej

Posiadany stopień awansu zawodowego: nauczyciel mianowany

Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2021

Data zakończenia stażu: 31.05.2024

Okres odbywania stażu: 2 lata 9 miesięcy

PODSTAWA PRAWNA

- Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 roku – Karta Nauczyciela (Dz.Uz 2018, poz 967 ze zm.)

- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli

Cel podstawowy podejmowanego stażu: uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego.

Inne cele: rozwijanie swoich umiejętności zawodowych; podniesienie jakości własnego warsztatu pracy oraz jakości pracy szkoły

POWINNOŚCI NAUCZYCIELA W ZAKRESIE ODBYWANIA STAŻU WYNIKAJĄCE Z ROZPORZĄDZENIA MEN

§ 8.1. Nauczyciel mianowany ubiegający się o awans na stopień nauczyciela dyplomowanego w okresie odbywania stażu powinien w szczególności:

podejmować działania mające na celu doskonalenie warsztatu i metod pracy, w tym doskonalenie umiejętności stosowania technologii informacyjnej i komunikacyjnej;

realizować zadania służące podniesieniu jakości pracy szkoły;

pogłębiać wiedzę i umiejętności służące własnemu rozwojowi oraz podniesieniu jakości pracy szkoły, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego - z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której odbywa staż.

§ 8.3. Wymagania niezbędne do uzyskania stopnia nauczyciela dyplomowanego obejmują

1)  umiejętność wykorzystania w pracy metod aktywizujących ucznia oraz narzędzi multimedialnych i informatycznych, sprzyjających procesowi uczenia się;

2)  umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie zajęć otwar- tych, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć w ramach wewnątrz- szkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć dla nauczycieli;

3)  poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opie- kuńczych;

4)  realizację co najmniej dwóch z następujących zadań:

a)  opracowanie i wdrożenie programu, innowacji lub innych działań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuń- czych lub innych związanych z oświatą, powiązanych ze specyfiką szkoły, w szczególności na rzecz uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi,

b)  wykonywanie zadań opiekuna stażu, opiekuna praktyk pedagogicznych, nauczyciela-doradcy metodycznego, przewodniczącego zespołu nauczycieli, koordynatora wolontariatu, koordynatora projektu, kuratora społecznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, rzeczoznawcy do spraw podręczników, a w przypadku nauczy- cieli szkół artystycznych – także ...