Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Scenariusz zajęć
Temat: Sześć wróbelków
Cele ogólne:
rozwijanie myślenia matematycznego
kształcenie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego i przełożenia go
na język matematyczny
rozwijanie samodzielności i aktywności twórczej dziecka
zapoznanie z wyglądem liczby 6
rozwijanie samodzielności i aktywności twórczej dziecka
stworzenie warunków sprzyjających zdobywaniu kompetencji matematycznych w toku zabawy w tym zabawy ruchowej
zbieranie doświadczeń niezbędnych do ukształtowania się odpowiednich pojęć matematycznych
Cele szczegółowe:
dziecko liczy w zakresie sześciu
dziecko poprawnie reaguje na polecenia
dziecko używa liczebników porządkowych w zakresie sześciu
dziecko uczeń potrafi napisać cyfrę 6
dziecko wie, umie, potrafi, zna, ćwiczy, wykonuje, słucha z zaciekawieniem, uzasadnia, trenuje, doskonali, uczestniczy, rozwija, opisuje, wymienia
dziecko chętnie podejmuje zabawy ruchowe
Metody pracy:
Metody słowne:
• rozmowy,
• opowiadania,
• objaśnienia i instrukcje,
• metody żywego słowa.
Metody czynne:
- metoda samodzielnych doświadczeń
- metoda zadań stawianych dziecku
Metody oglądowe:
• obserwacja i pokaz
Metody aktywizujące:
Gry dydaktyczne
Elementy metody Montessori
Elementy metody ,,Matematyka dziecięca” według EDYTY GRUSZCZYK - KOLCZYŃSKIEJ
Podstawa programowa:
I.4, I.5,I.7,I.8,I.9,
II.2, II.3,II.4,II.7,II.8,II.9,
III.1,III.2,III.4,III.5,III.6,III.7,III.8,III.9,
IV.1, IV.2,IV.5,IV.6,IV.8,IV.15,IV.19,
Formy pracy: • indywidualna • grupowa • zbiorowa.
Środki dydaktyczne:
płyta CD z Bliżej Przedszkola, radio, obrazki ( karmnik, wróbelki, okruszki, kasza, bułka, ziarenka dla ptaszków, ptaszki jedzące pokarm na drzewie), obrazki z cyframi od 1 do 6 , tablica multimedialna, plansza z cyfrą 6, hula-hop, woreczki gimnastyczne, tamburyno, kostka do gry, zegar, kalendarz, telefon, pilot, liniał, kasa, mata do kodowania online, karty ze świątecznym motywem do przeliczania, karty z ćwiczeniami, zielone maty, szablony cyfry 6, fasolka, pompony, kwadraciki, kwiaty, nakrętki, patyczki kreatywne), szorstkie cyfry Montessori,
P r z e b i e g z a j ę ć
,,Kiedy się witamy” – powitanka muzyczno- ruchowa do piosenki z Bliżej Przedszkola.
Nauczyciel czyta wiersz o wróbelkach.
W ptasiej stołówce - Dorota Gellner
Przyleciało wróbli sześć,
zaczynają obiad jeść.
Jeden ziarno dziobie,
chwali przysmak sobie.
Drugi na talerzu
skubie bułkę świeżą,
trzeci okruszynki
wybiera ze skrzynki.
Czwarty, piąty ptaszek
dziobią zgodnie kaszę.
Szósty głową kręci,
na nic nie ma chęci
i widać po minie,
że był gdzieś w gościnie.
Ponowne przeczytanie wiersza przez nauczyciela z użyciem ilustracji dla dzieci.
Pytania do dzieci i dopasowywanie obrazka do właściwej odpowiedzi.
O kim jest wiersz?
Co robiły ptaszki?
Ile wróbli jadło?
Co jadły wróbelki?
Ile ptaszków nie chciało ...