Dodaj publikację
Autor
Ewa Matyasik-Kłeczek
Data publikacji
2024-05-11
Średnia ocena
0,00
Pobrań
38

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego na nauczyciela mianowanego.
 Pobierz (docx, 27,8 KB)

Podgląd treści

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO

Ewa Matyasik-Kłeczek

NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO

w Zespole Szkół Ponadpodstawowych w Krzeszowicach

UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO

(realizowany od 01.09.2023 r. do 31.05. 2025r.)

Plan rozwoju zawodowego został stworzony na podstawie Rozporządzenia

Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 lipca 2018 roku

w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli

§ 7 ust. 2 pkt 1

Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły.

Zadania - przewidywane efekty

Formy realizacji

Termin

Sposób dokumentowania

Poznawanie procedury awansu zawodowego.

Analiza przepisów dotyczących awansu,

Wrzesień 2023

Notatki własne

Nawiązanie współpracy

z opiekunem stażu.

Rozmowa;

Zawarcie kontraktu.

Listopad 2023

kontrakt

Sporządzenie planu rozwoju zawodowego.

przygotowanie kompletu materiałów niezbędnych do dokumentowania realizacji planu,

Wrzesień 2023

Plan rozwoju zawodowego

Poznanie zasad funkcjonowania i zadań szkoły.

analiza dokumentacji: Statutu Szkoły, Programu Wychowawczego - Profilaktycznego Szkoły

Potwierdzenie opiekuna stażu o analizie danych dokumentów

Podejmowanie działań służących doskonaleniu własnej pracy dydaktycznej.

Kontynuacja i podejmowanie różnych instytucjonalnych form doskonalenia zawodowego:

doskonalących wiedzę i umiejętności dydaktyczne z zakresu nauczanego przedmiotu,

podnoszących kompetencje i umiejętności wychowawcze.

konsekwentne okresowe analizy założonych celów operacyjnych,

udział w pracy komisji konkursowych

obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i innych nauczycieli,

lekcje wizytowane przez opiekuna stażu lub dyrektora szkoły,

wyciąganie wniosków do dalszej pracy wychowawczej i opiekuńczej,

udział w dostępnych warsztatach i szkoleniach,

gromadzenie i wykonywanie potrzebnych pomocy naukowych.

Cały okres stażu

Potwierdzenia uczestnictwa w formach doskonalenia, podpisy pod dokumentami wypracowanymi w szkole, scenariusze.

Analiza wyników nauczania, wyciąganie wniosków do dalszej pracy, analiza własnej

działalności.

umiejętność analizowania własnej pracy i wprowadzania stosownych zmian w realizowanych planach, scenariuszach zajęć lub kryteriach oceniania,

formułowanie wniosków pohospitacyjnych.

Cały okres stażu

Wynikowe plany dydaktyczne,

scenariusze

Rozbudowa własnego warsztatu pracy.

gromadzenie i aktualizacja własnej biblioteki przedmiotowej,

uzupełnianie zaplecza samodzielnie przygotowanych środków dydaktycznych.

starania o zakup pomocy z budżetu szkoły.

Systematycznie w ciągu stażu.

Scenariusze zajęć, spis pomocy i środków dydaktycznych

Zaplanowanie pracy dydaktyczno – wychowawczej

(zadania edukacyjne).

samodzielne studiowanie lektury pedagogicznej,

rozmowy z doświadczonymi nauczycielami,

opracowanie planów dydaktycznych oraz wymagań edukacyjnych,

opracowanie planu pracy zajęć dydaktyczno- wyrównawczych z zajęć matematycznych

W ciągu stażu.

1 – 15 wrzesień

Wynikowe plany dydaktyczne, program pracy zajęć dydaktyczno - wyrównawczych.

Uczestniczenie w wewnątrzszkolnych formach doskonalenia zawodowego nauczycieli.

udział w szkoleniowych posiedzeniach rad pedagogicznych.

Cały okres stażu

Notatki własne.

§7 ust.2 pkt 2

Umiejętność rozpoznawania potrzeb rozwojowych uczniów i uwzględniania ich w pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej.

Rozpoznanie potrzeb

rozwojowych i ...