Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
Ewa Matyasik-Kłeczek
NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO
w Zespole Szkół Ponadpodstawowych w Krzeszowicach
UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
(realizowany od 01.09.2023 r. do 31.05. 2025r.)
Plan rozwoju zawodowego został stworzony na podstawie Rozporządzenia
Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 lipca 2018 roku
w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli
§ 7 ust. 2 pkt 1
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły.
Zadania - przewidywane efekty
Formy realizacji
Termin
Sposób dokumentowania
Poznawanie procedury awansu zawodowego.
Analiza przepisów dotyczących awansu,
Wrzesień 2023
Notatki własne
Nawiązanie współpracy
z opiekunem stażu.
Rozmowa;
Zawarcie kontraktu.
Listopad 2023
kontrakt
Sporządzenie planu rozwoju zawodowego.
przygotowanie kompletu materiałów niezbędnych do dokumentowania realizacji planu,
Wrzesień 2023
Plan rozwoju zawodowego
Poznanie zasad funkcjonowania i zadań szkoły.
analiza dokumentacji: Statutu Szkoły, Programu Wychowawczego - Profilaktycznego Szkoły
Potwierdzenie opiekuna stażu o analizie danych dokumentów
Podejmowanie działań służących doskonaleniu własnej pracy dydaktycznej.
Kontynuacja i podejmowanie różnych instytucjonalnych form doskonalenia zawodowego:
doskonalących wiedzę i umiejętności dydaktyczne z zakresu nauczanego przedmiotu,
podnoszących kompetencje i umiejętności wychowawcze.
konsekwentne okresowe analizy założonych celów operacyjnych,
udział w pracy komisji konkursowych
obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i innych nauczycieli,
lekcje wizytowane przez opiekuna stażu lub dyrektora szkoły,
wyciąganie wniosków do dalszej pracy wychowawczej i opiekuńczej,
udział w dostępnych warsztatach i szkoleniach,
gromadzenie i wykonywanie potrzebnych pomocy naukowych.
Cały okres stażu
Potwierdzenia uczestnictwa w formach doskonalenia, podpisy pod dokumentami wypracowanymi w szkole, scenariusze.
Analiza wyników nauczania, wyciąganie wniosków do dalszej pracy, analiza własnej
działalności.
umiejętność analizowania własnej pracy i wprowadzania stosownych zmian w realizowanych planach, scenariuszach zajęć lub kryteriach oceniania,
formułowanie wniosków pohospitacyjnych.
Cały okres stażu
Wynikowe plany dydaktyczne,
scenariusze
Rozbudowa własnego warsztatu pracy.
gromadzenie i aktualizacja własnej biblioteki przedmiotowej,
uzupełnianie zaplecza samodzielnie przygotowanych środków dydaktycznych.
starania o zakup pomocy z budżetu szkoły.
Systematycznie w ciągu stażu.
Scenariusze zajęć, spis pomocy i środków dydaktycznych
Zaplanowanie pracy dydaktyczno – wychowawczej
(zadania edukacyjne).
samodzielne studiowanie lektury pedagogicznej,
rozmowy z doświadczonymi nauczycielami,
opracowanie planów dydaktycznych oraz wymagań edukacyjnych,
opracowanie planu pracy zajęć dydaktyczno- wyrównawczych z zajęć matematycznych
W ciągu stażu.
1 – 15 wrzesień
Wynikowe plany dydaktyczne, program pracy zajęć dydaktyczno - wyrównawczych.
Uczestniczenie w wewnątrzszkolnych formach doskonalenia zawodowego nauczycieli.
udział w szkoleniowych posiedzeniach rad pedagogicznych.
Cały okres stażu
Notatki własne.
§7 ust.2 pkt 2
Umiejętność rozpoznawania potrzeb rozwojowych uczniów i uwzględniania ich w pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej.
Rozpoznanie potrzeb
rozwojowych i ...