Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
W SZKOLE PODSTAWOWEJ W .......
W ROKU SZKOLNYM 2023/2024
PRZEDMIOT EWALUACJI:
Wpływ gier komputerowych i multimediów na rozwój dzieci
Opracowała:
Wpływ gier komputerowych i multimediów na rozwój dzieci
W grudniu 2023 r. została przeprowadzona ankieta anonimowa w klasie VI. Badania dotyczyło czasu jaki dziecko poświęca na korzystanie z mediów elektronicznych oraz wpływ telewizji i gier komputerowych na rozwój emocjonalny dziecka.
Wyniki mają posłużyć monitorowaniu problemu w naszej szkole, wyciągnięcia wniosków oraz przeprowadzenia zajęć profilaktycznych z uczniami w celu uświadomieniu zagrożeń płynących z nadmiernego korzystania z mass mediów.
Ankieta zawierała 16 pytań. W ankiecie wzięło udział 16 uczniów. W ankiecie istniała możliwość zaznaczenia więcej niż jednej odpowiedzi oraz było pytania tzw. otwarte.
Wyniki ankiety
1. W jaki sposób najchętniej spędza Pan/i swój wolny czas?
Spotykam się ze znajomymi, rodziną 6 osób
Czytam książki 1 osoba
Oglądam telewizję 1 osoba
Korzystam z komputera, Internetu, portali społecznościowych 8 osób
Z przeprowadzonego badania wynika, że spośród 16 uczniów 6 osób w czasie wolnym spotyka się ze znajomymi i rodziną, tylko jeden uczeń czyta książki i jeden uczeń ogląda telewizje. 8 osób zaznaczyło, że w czasie wolnym korzysta z komputera, Internetu, portali społecznościowych.
2. Ile lat miałaś/miałeś, gdy zaczęłaś/zacząłeś grać w gry komputerowe/gry wideo?
poniżej 8 6 osób
8 -12 10 osób
powyżej 12 0 osób
nie gram 0 osób
Z podanych przez uczniów odpowiedzi wynika, że większość osób zaczęła grać gry komputerowe w wieku 8-12 lat.6 osób zaznaczyło w wieku poniżej 8 lat.
3. Jaki gatunek gier preferujesz (możliwość wyboru więcej niż jednej opcji)?
FPS 5 osób
RPG 1 osoba
MMO 0 osób
strategiczne i ekonomiczne 0 osób
sportowe 3 osoby
symulatory 1 osoba
inne 6 osób
Badania wskazuje, że 5 osób korzysta z gier FPC, 1 osoba z RPG, 3 osoby preferują gry sportowe, 6 osób zaznaczyło odpowiedź inne.
4. Ile godzin dziennie przeznaczasz na granie?
do 2 godzin 10 osób
do 5 godzin 5 osób
6 godzin i więcej 1 osoba
Z przeprowadzonego badania wynika, że 10 osób przeznacza dwie godziny dziennie na gry komputerowe, 5 osób podało do 5 godzin i 1 osoba spędza ponad 6 godzin dziennie.
5. Jakie są główne powody grania w gry (możliwość wyboru więcej niż jednej opcji)?
Sposób na zrelaksowanie się 4 osoby
Dostarczanie emocji 2 osoby
Zabijanie nudy 9 osób
Możliwość kontaktu ze znajomymi 10 osób
Sposób na czasowe zapomnienie o problemach 3 osoby
Możliwość rywalizacji ...