Dodaj publikację
Autor
Mariana Susiak
Data publikacji
2024-05-18
Średnia ocena
0,00
Pobrań
26

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Badania dotyczyło czasu jaki dziecko poświęca na korzystanie z mediów elektronicznych oraz wpływ telewizji i gier komputerowych na rozwój emocjonalny dziecka.
 Pobierz (docx, 35,7 KB)

Podgląd treści

RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ

W SZKOLE PODSTAWOWEJ W .......

W ROKU SZKOLNYM 2023/2024

PRZEDMIOT EWALUACJI:

Wpływ gier komputerowych i multimediów na rozwój dzieci

Opracowała:

Wpływ gier komputerowych i multimediów na rozwój dzieci

W grudniu 2023 r. została przeprowadzona ankieta anonimowa w klasie VI. Badania dotyczyło czasu jaki dziecko poświęca na korzystanie z mediów elektronicznych oraz wpływ telewizji i gier komputerowych na rozwój emocjonalny dziecka.

Wyniki mają posłużyć monitorowaniu problemu w naszej szkole, wyciągnięcia wniosków oraz przeprowadzenia zajęć profilaktycznych z uczniami w celu uświadomieniu zagrożeń płynących z nadmiernego korzystania z mass mediów.

Ankieta zawierała 16 pytań. W ankiecie wzięło udział 16 uczniów. W ankiecie istniała możliwość zaznaczenia więcej niż jednej odpowiedzi oraz było pytania tzw. otwarte.

Wyniki ankiety

1. W jaki sposób najchętniej spędza Pan/i swój wolny czas?

Spotykam się ze znajomymi, rodziną 6 osób

Czytam książki 1 osoba

Oglądam telewizję 1 osoba

Korzystam z komputera, Internetu, portali społecznościowych 8 osób

Z przeprowadzonego badania wynika, że spośród 16 uczniów 6 osób w czasie wolnym spotyka się ze znajomymi i rodziną, tylko jeden uczeń czyta książki i jeden uczeń ogląda telewizje. 8 osób zaznaczyło, że w czasie wolnym korzysta z komputera, Internetu, portali społecznościowych.

2. Ile lat miałaś/miałeś, gdy zaczęłaś/zacząłeś grać w gry komputerowe/gry wideo?

poniżej 8 6 osób

8 -12 10 osób

powyżej 12 0 osób

nie gram 0 osób

Z podanych przez uczniów odpowiedzi wynika, że większość osób zaczęła grać gry komputerowe w wieku 8-12 lat.6 osób zaznaczyło w wieku poniżej 8 lat.

3. Jaki gatunek gier preferujesz (możliwość wyboru więcej niż jednej opcji)?

FPS 5 osób

RPG 1 osoba

MMO 0 osób

strategiczne i ekonomiczne 0 osób

sportowe 3 osoby

symulatory 1 osoba

inne 6 osób

Badania wskazuje, że 5 osób korzysta z gier FPC, 1 osoba z RPG, 3 osoby preferują gry sportowe, 6 osób zaznaczyło odpowiedź inne.

4. Ile godzin dziennie przeznaczasz na granie?

do 2 godzin 10 osób

do 5 godzin 5 osób

6 godzin i więcej 1 osoba

Z przeprowadzonego badania wynika, że 10 osób przeznacza dwie godziny dziennie na gry komputerowe, 5 osób podało do 5 godzin i 1 osoba spędza ponad 6 godzin dziennie.

5. Jakie są główne powody grania w gry (możliwość wyboru więcej niż jednej opcji)?

Sposób na zrelaksowanie się 4 osoby

Dostarczanie emocji 2 osoby

Zabijanie nudy 9 osób

Możliwość kontaktu ze znajomymi 10 osób

Sposób na czasowe zapomnienie o problemach 3 osoby

Możliwość rywalizacji ...