Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SCENARIUSZ LEKCJI
PRZEDMIOT: język niemieckiKLASA: VIII
Lekcja ta jest wynikiem dwugodzinnych przygotowań uczniów do prezentacji poniższych projektów. Uczniowie przygotowali swoje pokazy w oparciu o słownictwo związane z częściami garderoby oraz gramatykę języka niemieckiego - odmianę przymiotników po rodzajnikach określonych i nieokreślonych.
Temat
Die Modenschau – pokaz mody.
Cel główny zajęć
Uczniowie potrafią przedstawić i opisać wzajemnie swoje stroje.
Cele operacyjne (szczegółowe):
Uczeń:
zna nazwy części garderoby
zna przymiotniki opisujące części garderoby
stosuje w wypowiedzi ustnej odmianę przymiotników po rodzajnikach określonych
rozwija sprawność poprawnego formułowania wypowiedzi ustnych
kształci umiejętność pracy na forum klasy
Metody/techniki pracy
eksponująca – pokaz mody
komunikacyjna
Formy pracy
praca w parach
plenum
Środki dydaktyczne
stroje
Przebieg lekcji
Faza wstępna
Czas: 5 min
- nauczyciel wita uczniów w języku niemieckim, sprawdza listę obecności, zapisuje temat lekcji na tablicy
- nauczyciel prezentuje zasady oceniania zadania, jakie mają uczniowie
Faza realizacyjna
Czas: 28 min
- uczniowie, pracując w parach, prezentują swoje stroje. Jeden z nich prezentuje się klasie „na wybiegu”, drugi opisuje jego ubiór. Potem zamieniają się rolami.
Faza podsumowująca
Czas 10 min
Omówienie i ocenienie uczniów.
Pożegnanie
Czas 2 min
- nauczyciel dziękuje uczniom za wykonane zadanie i żegna się z nimi w języku niemieckim.