Dodaj publikację
Autor
Wioleta Sendyk
Data publikacji
2024-05-19
Średnia ocena
0,00
Pobrań
37

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Zamieszczam plan rozwoju zawodowego, który być może przyda się Państwu po dokonaniu własnej modyfikacji. Zachęcam młodsze stażem koleżanki i kolegów do podjęcia wyzwania we wrześniu 2024 i rozpoczęcia stażu na nauczyciela dyplomowanego.
 Pobierz (docx, 31,4 KB)

Podgląd treści

§ 8 ust. 3 pkt 1

Umiejętność wykorzystania w pracy metod aktywizujących ucznia oraz narzędzi multimedialnych i informatycznych, sprzyjających procesowi uczenia się

ZADANIA

FORMY I SPOSOBY REALIZACJI

TERMIN

UWAGI

Wykorzystywanie w pracy metod aktywizujących sprzyjających procesowi uczenia się

Udział w szkoleniach i webinariach na temat metodyki nauczania języka angielskiego, w szczególności metod aktywizujących ucznia oraz wykorzystania technologii informacyjnej w edukacji:

-Fantasy and reality in the early days -Top tips for storytelling with young children

-I’m a super hero - sposobach na uczniowskie i nauczycielskie sukcesy na lekcjach angielskiego-Super tricki, mądre techniki i inne sprawdzone myki dla maluchów, średniaków i starszaków

okres stażu

Stosowanie w procesie lekcyjnym nowatorskich metod dostosowanych do możliwości i umiejętności uczniów:

-metoda stacji zadaniowych-krzyżówki online-wykreślanki-tworzenie memów oraz dialogów za pomocą narzędzia ToonyTool-tworzenie mini-książek za pomocą narzędzia WriteReader-tworzenie artykułów prasowych za pomocą narzędzia The Newspaper Clipping Generator

okres stażu

Wykorzystanie Internetu i jego zasobów w pracy pedagogicznej

Korzystanie z zasobów Internetu podczas lekcji – odtwarzanie fragmentów filmów, teledysków, korzystanie z aplikacji uatrakcyjniających proces lekcyjny (ang.pl, lyricstraining,com,), multipodręczników, słowników internetowych, np. diki,pl, platformy edukacyjnej Oxford Online Pratice

okres stażu

Korzystanie podczas zajęć ze smartphonów oraz tablicy interaktywnej

okres stażu

Tworzenie autorskich gier dydaktycznych za pomocą internetowych aplikacji i programów multimedialnych, np. Quizlet, Quizizz, Genial.ly

okres stażu

Wykorzystanie zasobów Internetu w celu uzyskania informacji z zakresu awansu zawodowego nauczycieli, przepisów i aktów prawa oświatowego

okres stażu

Wymiana doświadczeń, pomysłów, metod i form pracy na forach internetowych dla nauczycieli i wychowawców

okres stażu

Współpraca z wydawnictwami, instytucjami i organizatorami konkursów pozaszkolnych

okres stażu

Korzystanie z literatury pedagogicznej, z artykułów w czasopismach pedagogicznych oraz na edukacyjnych portalach internetowych w celu inspiracji do ciekawych rozwiązań metodycznych

okres stażu

Organizacja warsztatu pracy przy użyciu technik komputerowych

Wykorzystanie komputera do przygotowania dokumentacji szkolnej (plany pracy, sprawozdania)

okres stażu

Wykorzystanie komputera do opracowania pomocy dydaktycznych (testy, sprawdziany, dyktanda, karty pracy, prezentacje multimedialne, autorskie gry dydaktyczne)

okres stażu

Prowadzenie zajęć z wykorzystaniem multimediów dostępnych w szkole (tablica interaktywna, rzutnik, projektor, głośniki)

okres stażu

Komunikowanie się z nauczycielami, rodzicami, uczniami za pośrednictwem dziennika elektronicznego, e-maila

okres stażu

§ 8 ust.3 pkt 2

Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć dla nauczycieli

ZADANIA

FORMY I SPOSOBY REALIZACJI

TERMIN

UWAGI

Przeprowadzenie 3 godzin zajęć otwartych dla nauczycieli

Przeprowadzenie zajęć otwartych ...