Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Jak pracować z uczniem zdolnym na wychowaniu fizycznym?
Każde dziecko jest na swój sposób uzdolnione. Zadaniem nauczycieli jest odkrycie tego talentu i zrobienie wszystkiego by go rozwinąć. Proces rozpoznawania utalentowanych dzieci w szkole jest długą oraz dość żmudną pracą i przy ograniczeniach jakie panują w szkołach często jest to proces prawie niemożliwy. Największe „Schody” zaczynają się w momencie, kiedy chcemy rozpoznać uczniów, którzy uzdolnienia posiadają, ale nie ujawniły się one w sposób czytelny. W tym procesie obserwacji, oprócz nauczycieli, ważną rolę (a może i nawet kluczową) odgrywają rodzice jako ci, którzy mają z dzieckiem najpełniejszy kontakt, w szczególności w okresie wczesnego dzieciństwa. Chcąc określić cechy ucznia uzdolnionego ruchowo, napotykamy na spore problemy. Właściwie każdy mógłby zdefiniować go w inny sposób i wszyscy byliby blisko prawdy. Ale dla pewnego porządku postaram się to zrobić.
(...)