Dodaj publikację
Autor
Ligia Michalska
Data publikacji
2025-04-28
Średnia ocena
0,00
Pobrań
2

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Lekcja z zakresu programowania dla klasy 1 SP - Podczas lekcji uczniowie posługują się tabletem i zainstalowanym na nim oprogramowaniem Scottie Go! EDU w podstawowym zakresie korzystając z możliwości urządzenia. Podczas gry kluczowa jest praca uczestników z samouczkiem wbudowanym w aplikację Scottie Go! EDU. Uczniowie muszą nauczyć się w jaki sposób działa proces skanowania. W ramach zajęć rozwijane są kompetencje algorytmiczne. Aplikacja ScottieGo! Edu, realizuje elementy oceniania kształtującego w najbardziej atrakcyjnym dla uczestnika środowisku gry. Uczestnicy na koniec zadania otrzymują od 1 do 3 gwiazdek nagradzających jakość i optymalizację programu.
 Pobierz (docx, 137,1 KB)

Podgląd treści

SCENARIUSZ ZAJĘĆ OTWARTYCH W KLASIE 1

Nazwisko i imię nauczyciela prowadzącego: Ligia Michalska

Klasa: 1

Ilość godz.: 1 godz. lekcyjna

Temat: Niezwykła misja Scottiego. Sterowanie postacią – Laboratoria Przyszłości

Cel główny:

Uczeń programuje postacią w edukacyjnej aplikacji interaktywnej „Scottie go!”- bierze udział w wirtualnych projektach zespołowych.

Cele operacyjne:

Rozwijanie umiejętności kodowania i dekodowania informacji;

Kształtowanie orientacji przestrzennej;

Kształtowanie umiejętności symbolicznego zapisu poleceń;

Kształtowanie kompetencji algorytmicznych;

Kształtowanie orientacji na mapie; wskazywanie i nazywanie kontynentów;

Kształtowanie umiejętności odczytywania kodów QR;

Kształtowanie umiejętności posługiwania się tabletem – aparatem i kamerą;

Kształcenie umiejętności skanowania;

Kształtowanie umiejętności komunikacja i współpracy w grupie;

Kształtowanie umiejętności analizowania i rozwiązywania sytuacji problemowych.

formy pracy:

(...)