Dodaj publikację
Autor
Ligia Michalska
Data publikacji
2025-04-28
Średnia ocena
0,00
Pobrań
1

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Założeniem innowacji jest wprowadzenie czteroletniej nauki gry w szachy i programowania z użyciem robotów Photon do klas pierwszych w szkole, w wymiarze jednej godziny tygodniowo oraz upowszechnianie wykorzystywania gier logicznych w procesie edukacji wczesnoszkolnej.
 Pobierz (docx, 53,1 KB)

Podgląd treści

Program innowacji pedagogicznej

„Szachy z Photonem - nauka gry w szachy z elementami programowania”

dla uczniów klas I-IV Szkoły Podstawowej

1 godz. tygodniowo

Spis treści

Wstęp 4

Ogólna charakterystyka programu 6

Cele kształcenia, wymagania ogólne 7

Treści kształcenia 8

Spodziewane osiągnięcia i postawy ucznia 12

Procedury osiągnięcia celów 12

Ewaluacja programu 14

Wstęp

Gra zwana szachami powstała w trzecim ćwierćwieczu VI wieku naszej ery. Taką datę podaje znany angielski historyk H.J.R. Murray w dziele „History of Chess”. Kolebką szachów są Indie.
(...)