Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
MGR VIOLETTY KATA
NAUCZYCIELKI CHEMII I BIOLOGII
PUBLICZNEGO GIMNAZJUM W PRZYWORACH
UBIEGAJĄCEJ SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
|I OBSZR ROZWOJU ZAWODOWEGO |DOSKONALENIA WARSZTATU PRACY |TERMIN |
| |-PRACA UCZNIÓW W GRUPACH | |
|Zakładane efekty |Umiejętność wprowadzania różnorodnych metod pracy grupowej uczniów, aktywizacja |Na bieżąco przez cały|
| |uczniów, poprawa integracji uczniów i umiejętność ich współdziałania. |okres stażu |
|Sposób realizacji |Poznanie teoretycznych i praktycznych opracowań dotyczących zachowań, dynamiki grup. | |
| |Przygotowanie scenariuszy lekcji przeprowadzonych z wykorzystaniem aktywizujących | |
| |metod pracy w grupie. | |
| |Prowadzenie lekcji hospitowanych przez opiekuna stażu lub dyrektora szkoły. | |
| |Obserwacja lekcji prowadzonych przez innych nauczycieli. | |
| |Wykorzystywanie innych zajęć do integracji grupowej – wycieczki szkolne. | |
| |Prowadzenie kółka biologiczno – chemicznego. | |
|Sposób dokumentowania zajęć |Arkusze obserwacji lekcji. | |
| |Scenariusze lekcji prowadzonych metodami aktywnymi. | |
| |Wykaz przeczytanej literatury. | |
| |Ankiety ewaluacyjne uczniów. | |
|II OBSZR ROZWOJU ZAWODOWEGO |UMIEJĘTNOŚĆ UWZGLĘDNIANIA W SWOJEJ PRACY PROBLEMÓW ŚRODOWISKA LOKALNEGO ORAZ |TERMIN |
| |WSPÓŁCZESNYCH PROBLEMÓW CYWILIZACYJNYCH | |
|Zakładane efekty |Poznanie problemów lokalnych, włączenie uczniów w rozwiązywanie tych problemów, |Przez cały okres |
| |wyrabianie aktywnej postawy uczniów, prowadzenie dyskusji na temat problemów |stażu |
| |cywilizacyjnych. | |
|Sposób realizacji |Zebranie informacji o problemach środowiska lokalnego. | |
| |Prowadzenie zajęć uwzględniających problemy lokalne i cywilizacyjne. | |
|Sposób dokumentowania zajęć |Scenariusze lekcji prowadzonych z uczniami. | |
|III OBSZAR ROZWOJU |UCZESTNICTWO W REALIZACJI ZADAŃ OGÓLNOSZKOLNYCH |TERMIN |
|ZAWODOWEGO | | |
|Zakładane efekty |Uczestnictwo w realizacji zadań ogólnoszkolnych, edukacyjnych, wychowawczych i |Przez cały okres |
| |opiekuńczych. |stażu - odpowiednio |
| | |do pełnionych funkcji|
|Sposób realizacji |Aktywna realizacja zadań wychowawczych i opiekuńczych nauczyciela – wychowawcy | |
| |współpraca z rodzicami | |
| |zebrania z rodzicami | |
| |konsultacje z rodzicami | |
| |kontakty uczniów z pedagogiem, psychologiem szkolnym | |
| |Opieka nad Samorządem Uczniowski. | |
| |Wdrażanie przedmiotowego systemu oceniania z przedmiotów: biologia i chemia. | |
| |Udział w procesie wewnątrz szkolnego doskonalenia nauczycieli. | |
| |Prowadzenie kółka biologiczno – chemicznego. | |
| |Udział w przygotowaniu uroczystości szkolnych. | |
|Sposób dokumentowania zajęć |Wykaz terminów spotkań z rodzicami. | |
| |Opracowanie kryteriów na poszczególne oceny z przedmiotów: chemia i biologia. | |
| |Świadectwa ukończenia kursów i szkoleń. | |
| …