Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN WYNIKOWY
DO GIMNAZJUM
KLASA 1 (1 godzina )
DKOS-5002-13/03 ( Podręcznik „Lekcje z komputerem”)
2006/07
| |LICZBA GODZ |TEMAT |TREŚCI |Środki dydaktyczne |Osiągnięcia ucznia |ŚCIEŻKI EDUKACYJNE |
|L.P | | |PROGRAMOWE | | | |
| | | |Wiadomości i | | | |
| | | |umiejętności | | | |
| | | | | | |KORELACJA |
|KOMPUTER W ŻYCIU CZŁOWIEKA |
|1 |1 | |Regulamin pracowni komputerowej |pogadanka |Zna regulamin pracowni informatycznej i |prozdrowotna – przepisy |
| | |Bezpieczna i higieniczna praca z | | |przestrzega go. |bezpieczeństwa w domu szkole |
| | |komputerem |Zasady bezpiecznego użytkowania | |Zna ogólne zasady BHP. |miejscu publicznym |
| | | |komputera, w tym: prawidłowo | |Potrafi zastosować je w pracowni | |
| | | |zorganizowane stanowisko pracy | |informatycznej | |
| | | |komputera, odpowiednie ustawienie | |Zna program klasy | |
| | | |monitora, światła | |Wie czym będzie się zajmował na lekcjach | |
| | | |Zasady postępowania z dyskietkami i | |Zna wymagania na poszczególne oceny | |
| | | |innymi nośnikami danych | |- Wie jak należy być przygotowanym | |
| | | | | |do lekcji. | |
|PRACA Z KOMPUTEREM |
|2 |1 | | |Zestaw komputerowy |Stopień dopuszczający |filozoficzna – sprzyjanie |
| | |Jakie będziemy mieć komputery |Poznajemy podstawowe dane komputera |Książka |tworzy strukturę katalogów, kopiuje i |intelektualnemu rozwojowi ucznia. |
| | |(1,2) |Ich znaczenie |pogadanka |usuwa pliki, zmienia nazwę, opisuje | |
| | | |Odczytywanie parametrów szkolnych | |składniki nazwy pliku z pomocą nauczyciela| |
| | | |komputerów | |wymienia podstawowe elementy wchodzące w | |
| | | | | |skład zestawu komputerowego | |
| | | | | |tworzy foldery, zapisuje i odczytuje pliki| |
| | | | | |z dowolnego miejsca na dysku z pomocą | |
| | | | | |nauczyciela | |
| | | | | |określa ścieżkę dostępu do plików | |
| | | | | |Stopień bardzo dobry | |
| | | | | |potrafi wyszczególniać elementy | |
| | | | | |wewnętrznej budowy komputera | |
| | | | | |określa wpływ najważniejszych elementów na| |
| | | | | |wydajność zestawu | |
| | | | | |rozróżnia pamięci zewnętrzne i wewnętrzne | |
|3 |2 |Poznajemy …