Dodaj publikację
Autor
Agnieszka Kajpust
Data publikacji
2008-06-04
Średnia ocena
0,00
Pobrań
246

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Przedstawiam konspekt lekcji z wykorzystaniem przyborów nietypowych. Taką lekcję można wykorzystać nie tylko na sali gimnastycznej, ale również na korytarzu. Zajęcia z nietypowymi przyborami wpływają pozytywnie na atrakcyjność zajęć i powodują większe zaangażowanie dzieci i młodzieży.
 Pobierz (doc, 63,5 KB)

Podgląd treści

Temat: Ćwiczenia kształtujące z wykorzystaniem przyborów nietypowych

Pomysłem na atrakcyjność zajęć, znanym zresztą ale często zapominanym lub niedocenianym, może być zastosowanie w lekcji przyborów nietypowych, zwłaszcza dla dzieci w wieku młodszym, ale nie tylko. Zajęcia z przyborami nietypowymi wpływają pozytywnie na atrakcyjność zajęć i powodują większe zaangażowanie dzieci i młodzieży. Poza tym rozwijają percepcję uwagi a zabawy problemowo-umysłowe intelekt. Chciałabym przedstawić kilka zabaw i gier ruchowych w formie współzawodnictwa. Zaproponowane zabawy można przeprowadzić zarówno na sali gimnastycznej , jak i na korytarzu szkolnym, co uważam za ważny argument zwłaszcza biorąc pod uwagę warunki panujące w niektórych szkołach.

Przykładowy konspekt lekcji

KlasaV, VI (dziewczęta)

Liczba ćwiczących: 16

Miejsce zajęć: zastępcza sala gimnastyczna

Przybory: szarfy, obręcze, gazety, butelki plastykowe, dętki do piłek, gąbki kąpielowe, krzesła, materace, maty turystyczne, siatka do siatkówki, ławeczka gimnastyczna

Metody: zabawowo-klasyczna , zabawowo – naśladowcza , problemowa , zadaniowo ścisła
Zadania lekcji:
- umiejętności: uczymy się wykonywać ćwiczenia z różnymi przyborami.
- motoryczność: szybkość, zwinność, zręczność, skoczność, siła, koordynacja ruchowa
- wiadomości: przykłady różnych form aktywności ruchowej, poznanie różnych zabaw
Czas trwania: 45 min

|Część |Czas | | |Uwagi |
|lekcji |trwania |Zadania szczegółowe |Opis ćwiczeń |Organizacyjno-metodyczne |
| | | | | |
|Część I |10 |1. Zbiórka | |Ustawienie w kształcie okręgu |
|wstępna |min. |2. Powitanie | | |
| | |3. Sprawdzenie obecności i stroju sportowego | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| …