Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Temat: Ćwiczenia kształtujące z wykorzystaniem przyborów nietypowych
Pomysłem na atrakcyjność zajęć, znanym zresztą ale często zapominanym lub niedocenianym, może być zastosowanie w lekcji przyborów nietypowych, zwłaszcza dla dzieci w wieku młodszym, ale nie tylko. Zajęcia z przyborami nietypowymi wpływają pozytywnie na atrakcyjność zajęć i powodują większe zaangażowanie dzieci i młodzieży. Poza tym rozwijają percepcję uwagi a zabawy problemowo-umysłowe intelekt. Chciałabym przedstawić kilka zabaw i gier ruchowych w formie współzawodnictwa. Zaproponowane zabawy można przeprowadzić zarówno na sali gimnastycznej , jak i na korytarzu szkolnym, co uważam za ważny argument zwłaszcza biorąc pod uwagę warunki panujące w niektórych szkołach.
Przykładowy konspekt lekcji
KlasaV, VI (dziewczęta)
Liczba ćwiczących: 16
Miejsce zajęć: zastępcza sala gimnastyczna
Przybory: szarfy, obręcze, gazety, butelki plastykowe, dętki do piłek, gąbki kąpielowe, krzesła, materace, maty turystyczne, siatka do siatkówki, ławeczka gimnastyczna
Metody: zabawowo-klasyczna , zabawowo – naśladowcza , problemowa , zadaniowo ścisła
Zadania lekcji:
- umiejętności: uczymy się wykonywać ćwiczenia z różnymi przyborami.
- motoryczność: szybkość, zwinność, zręczność, skoczność, siła, koordynacja ruchowa
- wiadomości: przykłady różnych form aktywności ruchowej, poznanie różnych zabaw
Czas trwania: 45 min
|Część |Czas | | |Uwagi |
|lekcji |trwania |Zadania szczegółowe |Opis ćwiczeń |Organizacyjno-metodyczne |
| | | | | |
|Część I |10 |1. Zbiórka | |Ustawienie w kształcie okręgu |
|wstępna |min. |2. Powitanie | | |
| | |3. Sprawdzenie obecności i stroju sportowego | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| | | | | |
| …