Dodaj publikację
Autor
Katarzyna Tomczyk
Data publikacji
2008-06-30
Średnia ocena
0,00
Pobrań
315

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Program edukacji teatralnej opracowany w oparciu o doświadczenie prowadzenia zajęć teatralnych dla uczniów gimnazjum, uwzględniający historię teatru, zajęcia warsztatowe, etiudy teatralne, emisję głosu. Gorąco polecam wszystkim nauczycielom, którzy chcą pracować efektywniej i ciekawiej.
 Pobierz (doc, 142,5 KB)

Komentarze

bekute, 2010-01-16

Jaka muzyka była dołączona do tej prezentacji?

lucynaturek1, 2011-08-29

nie pobiera się!

Podgląd treści

Katarzyna Tomczyk

Edukacja teatralna w klasach I – III gimnazjum

Klasa I

|Obszar tematyczny |Temat lekcji |Treści nauczania |Oczekiwane osiągnięcia uczniów |
|Elementy historii teatru, teatr |1.Teatr antyczny |Geneza teatru antycznego- kult |Uczeń zna genezę teatru, |
|współczesny | |Dionizosa, przestrzeń teatralna, twórcy|potrafi wyodrębnić: orchestrę, |
| | |teatru: Tespis, Ajschylos, Sofokles, |proscenium, skene, theatron i |
| | |Eurypides, zasady wystawiania sztuk na |parodos, zna twórców teatru i |
| | |scenie ( liczba aktorów, stroje, maski,|zasady wystawiania sztuk na |
| | |rola chóru), gatunki dramatyczne |scenie w starożytnym teatrze, |
| | | |rozróżnia gatunki dramatyczne |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | |Objaśnienie słowa „teatr”, zadania |Uczeń potrafi wyjaśnić |
| | |ludzi pracujących w teatrze (aktor, |znaczenie słowa teatr oraz |
| | |reżyser, sufler, operator, inspicjent, |wyróżnić zawody związane z |
| | |charakteryzator, choreograf), terminy: |teatrem. Wzbogaca słownik |
| | |pantomima, akt, antrakt, dialog, |czynny i bierny. |
| |2.Co to jest teatr? |monolog, kreacja, mimika, gest, mowa | |
| | |ciała, prolog. | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | |teatr lalki, teatr cieni, teatr z | |
| | |udziałem żywego aktora, teatry muzyczne|Rozróżnia teatr lalki, teatr |
| | | |cieni, teatr z udziałem żywego |
| | | |aktora, operę, operetkę, balet,|
| | | |pantomimę |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| |3-4 Różne rodzaje teatru | | |
|Praca z młodym aktorem |5-11.Co to jest drama? |Drama jako metoda nauczania, której |Uczeń poznaje istotę dramy jako|
| | |istotą jest działanie „w roli”, |metody nauczania, poznaje i |
| | |techniki dramowe: wejście w rolę, |ćwiczy techniki dramowe |
| | |etiuda pantomimiczna, improwizacja, | |
| | |scenka teatralna, rzeźba, stop – klatka| |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | |Pokonywanie barier psychicznych, | |
| | |otwarcie i budowanie zaufania | |
| | | |Uczeń otwiera się przed innymi,|
| |12-13.Integrujemy się | |buduje zaufanie do innych |
| | | |aktorów poprzez ćwiczenia i |
| | | |rozgrzewki |
| | | | |
| | |Dyskusja o prawdzie i kłamstwie w …