Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
clngjwsk123, 2010-02-03
Bardzo ładnie opracowany i ciekawy program.
(cid:5)
(cid:5)
(cid:5)
(cid:5)
(cid:5)
Publiczne Gimnazjum im. J. Lubra(cid:1)skiego
w Lubra(cid:1)cu
Program autorski koła informatycznego
(cid:1)(cid:1)(cid:2)(cid:2)(cid:3)(cid:3)(cid:4)(cid:4)(cid:2)(cid:2)(cid:5)(cid:5)(cid:5)(cid:5)
(cid:6)(cid:6)(cid:5)(cid:5)(cid:4)(cid:4)(cid:7)(cid:7)(cid:8)(cid:8)(cid:9)(cid:9)(cid:3)(cid:3)(cid:10)(cid:10)(cid:11)(cid:11)(cid:12)(cid:12)(cid:11)(cid:11)(cid:8)(cid:8)(cid:5)(cid:5)
dla uczniów gimnazjum
do realizacji na zaj(cid:2)ciach pozalekcyjnych
w klasach I – III
(cid:7)(cid:13)(cid:14)(cid:15)(cid:16)(cid:17)(cid:18)(cid:15)(cid:19)(cid:20)(cid:21)(cid:22)(cid:5)
(cid:23)(cid:24)(cid:14)(cid:5)(cid:25)(cid:18)(cid:17)(cid:19)(cid:15)(cid:5)(cid:26)(cid:15)(cid:27)(cid:28)(cid:17)(cid:18)(cid:29)(cid:28)(cid:15)(cid:5)
(cid:19)(cid:15)(cid:30)(cid:16)(cid:31) (cid:16)(cid:20)(cid:21)(cid:27)(cid:5)(cid:20)(cid:19)!(cid:17)(cid:14)(cid:23)(cid:15)" (cid:28)(cid:20)(cid:5)
Lubraniec 2007r.
Szkolny Program Koła Informatycznego
SSPPIISS TTRREE(cid:1)(cid:1)CCII
Wst(cid:1)p ………………………………………………………………………………………………….
3
Zało(cid:2)enia programu ………………………………………………………………………………..
4
Metody pracy ………………………………………………………………………..........................
6
Cele programu ………………………………………………………………………………………
8
Tre(cid:3)ci programowe ………………………………………………………………………………... 10
Oczekiwane osi(cid:4)gni(cid:1)cia uczniów ………………………………………………………………. 22
Rola nauczyciela w procesie dydaktycznym ………………………………………………… 23
Uwagi o realizacji programu ……………………………………………………………………. 24
Ewaluacja programu ………………………………………………………………………………. 25
Bibliografia …………………………………………………………………………………………. 27
2
Szkolny Program Koła Informatycznego
WWSSTT(cid:2)(cid:2)PP
Współczesne społecze(cid:5)stwo stawia przed szkoł(cid:4) wa(cid:2)ne zadania, mi(cid:1)dzy innymi
wszechstronne wykształcenie młodego człowieka oraz przygotowanie go do (cid:2)ycia
w społecze(cid:5)stwie informacyjnym. Nauczyciele maj(cid:4) umo(cid:2)liwi(cid:6) uczniom nabywanie
umiej(cid:1)tno(cid:3)ci poszukiwania, porz(cid:4)dkowania i wykorzystania informacji pochodz(cid:4)cych
z ró(cid:2)nych (cid:7)ródeł, a tak(cid:2)e posługiwania si(cid:1) technologi(cid:4) informacyjn(cid:4).
Pogł(cid:1)bianie wiedzy
informatycznej daje uczniowi mo(cid:2)liwo(cid:3)(cid:6) rozbudzania
zainteresowa(cid:5), słu(cid:2)y tak(cid:2)e jego ogólnemu rozwojowi oraz jest wa(cid:2)nym elementem
powi(cid:4)zania (cid:3)wiata wewn(cid:1)trznego, jakim jest szkoła, z otaczaj(cid:4)cym je (cid:3)wiatem
zewn(cid:1)trznym.
3
Szkolny Program Koła Informatycznego
ZZAAŁŁOO(cid:3)(cid:3)EENNIIAA PPRROOGGRRAAMMUU
Niniejszy program autorski jest zgodny z PODSTAW(cid:8) PROGRAMOW(cid:8) kształcenia
ogólnego opracowan(cid:4) przez MEN z 1999r. z pó(cid:7)niejszymi zmianami oraz z podstaw(cid:4)
programow(cid:4) informatyki.
Przedstawione opracowanie jest propozycj(cid:4) programu prowadzonego w formie
zaj(cid:1)(cid:6) pozalekcyjnych.
Niniejszy program zapewnia pogł(cid:1)bienie i poszerzenie wiedzy ucznia zdobytej na
lekcjach informatyki. Jego zadaniem jest równie(cid:2) wyrównanie szans młodzie(cid:2)y
wywodz(cid:4)cej si(cid:1) z ró(cid:2)nych (cid:3)rodowisk.
Został skonstruowany w sposób pozwalaj(cid:4)cy nauczycielowi realizowanie zało(cid:2)e(cid:5)
sprzyjaj(cid:4)cych rozwojowi ucznia, kształtowaniu jego umiej(cid:1)tno(cid:3)ci wyci(cid:4)gania logicznych
wniosków i rozwi(cid:4)zywania postawionych problemów.
Nauczyciel ma w taki sposób ukierunkowa(cid:6) młodego człowieka aby ten
umiej(cid:1)tnie poruszał si(cid:1) w g(cid:4)szczu informacji, potrafił stosowa(cid:6) ró(cid:2)norodne (cid:7)ródła
informacji oraz narz(cid:1)dzia informatyczne do rozwi(cid:4)zywania problemów oraz dostrzegał
jednocze(cid:3)nie unikaj(cid:4)c zagro(cid:2)e(cid:5) zwi(cid:4)zanych
i korzystał z warto(cid:3)ciowych (cid:7)ródeł,
z rozwojem komputeryzacji.1
Zało(cid:2)eniem programu jest równie(cid:2) ujawnienie zainteresowa(cid:5) i kształtowanie
uzdolnie(cid:5) młodzie(cid:2)y gimnazjalnej w dziedzinie wiedzy jak(cid:4) jest informatyka.
GŁÓWNE ZAŁO(cid:9)ENIA PROGRAMU:
Program autorski koła informatycznego
(cid:1) umo(cid:2)liwia indywidualne podej(cid:3)cie do ucznia co ma wpływ na rozwój jego
zainteresowa(cid:5);
(cid:1) zach(cid:1)ca uczniów bior(cid:4)cych udział w zaj(cid:1)ciach pozalekcyjnych do samodzielnego
poszukiwania rozwi(cid:4)za(cid:5);
1 Podstawa programowa, Osi(cid:4)gni(cid:1)cia.
4
Szkolny Program Koła Informatycznego
(cid:1) pobudza
zainteresowania
uczniów
rozwojem wiedzy
informatycznej,
wyszukiwaniem informacji;
(cid:1) jest ukierunkowany na zdobywanie umiej(cid:1)tno(cid:3)ci praktycznych;
(cid:1) zwraca uwag(cid:1) na respektowanie prawa autorskiego i regulacje prawne zwi(cid:4)zane
z prac(cid:4) z komputerem.
Program umo(cid:2)liwia realizacj(cid:1) tre(cid:3)ci w cyklu dwuletnim w wymiarze dwóch
godzin tygodniowo. Tre(cid:3)ci uło(cid:2)one s(cid:4) w okre(cid:3)lonym porz(cid:4)dku. W ka(cid:2)dym roku …