Dodaj publikację
Autor
Iwona Walkowska
Data publikacji
2008-07-02
Średnia ocena
0,00
Pobrań
493

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Autorski Program Koła Inforamtycznego dla uczniów klas I-III gimnazjum.
 Pobierz (pdf, 354,5 KB)

Komentarze

clngjwsk123, 2010-02-03

Bardzo ładnie opracowany i ciekawy program.

Podgląd treści














(cid:5)
(cid:5)
(cid:5)
(cid:5)
(cid:5)


Publiczne Gimnazjum im. J. Lubra(cid:1)skiego

w Lubra(cid:1)cu

Program autorski koła informatycznego

(cid:1)(cid:1)(cid:2)(cid:2)(cid:3)(cid:3)(cid:4)(cid:4)(cid:2)(cid:2)(cid:5)(cid:5)(cid:5)(cid:5)

(cid:6)(cid:6)(cid:5)(cid:5)(cid:4)(cid:4)(cid:7)(cid:7)(cid:8)(cid:8)(cid:9)(cid:9)(cid:3)(cid:3)(cid:10)(cid:10)(cid:11)(cid:11)(cid:12)(cid:12)(cid:11)(cid:11)(cid:8)(cid:8)(cid:5)(cid:5)

dla uczniów gimnazjum

do realizacji na zaj(cid:2)ciach pozalekcyjnych

w klasach I – III

(cid:7)(cid:13)(cid:14)(cid:15)(cid:16)(cid:17)(cid:18)(cid:15)(cid:19)(cid:20)(cid:21)(cid:22)(cid:5)
(cid:23)(cid:24)(cid:14)(cid:5)(cid:25)(cid:18)(cid:17)(cid:19)(cid:15)(cid:5)(cid:26)(cid:15)(cid:27)(cid:28)(cid:17)(cid:18)(cid:29)(cid:28)(cid:15)(cid:5)
(cid:19)(cid:15)(cid:30)(cid:16)(cid:31) (cid:16)(cid:20)(cid:21)(cid:27)(cid:5)(cid:20)(cid:19)!(cid:17)(cid:14)(cid:23)(cid:15)" (cid:28)(cid:20)(cid:5)

Lubraniec 2007r.


Szkolny Program Koła Informatycznego

SSPPIISS TTRREE(cid:1)(cid:1)CCII

Wst(cid:1)p ………………………………………………………………………………………………….

3

Zało(cid:2)enia programu ………………………………………………………………………………..

4

Metody pracy ………………………………………………………………………..........................

6

Cele programu ………………………………………………………………………………………

8

Tre(cid:3)ci programowe ………………………………………………………………………………... 10

Oczekiwane osi(cid:4)gni(cid:1)cia uczniów ………………………………………………………………. 22

Rola nauczyciela w procesie dydaktycznym ………………………………………………… 23

Uwagi o realizacji programu ……………………………………………………………………. 24

Ewaluacja programu ………………………………………………………………………………. 25

Bibliografia …………………………………………………………………………………………. 27

2

Szkolny Program Koła Informatycznego

WWSSTT(cid:2)(cid:2)PP

Współczesne społecze(cid:5)stwo stawia przed szkoł(cid:4) wa(cid:2)ne zadania, mi(cid:1)dzy innymi


wszechstronne wykształcenie młodego człowieka oraz przygotowanie go do (cid:2)ycia

w społecze(cid:5)stwie informacyjnym. Nauczyciele maj(cid:4) umo(cid:2)liwi(cid:6) uczniom nabywanie

umiej(cid:1)tno(cid:3)ci poszukiwania, porz(cid:4)dkowania i wykorzystania informacji pochodz(cid:4)cych

z ró(cid:2)nych (cid:7)ródeł, a tak(cid:2)e posługiwania si(cid:1) technologi(cid:4) informacyjn(cid:4).

Pogł(cid:1)bianie wiedzy

informatycznej daje uczniowi mo(cid:2)liwo(cid:3)(cid:6) rozbudzania

zainteresowa(cid:5), słu(cid:2)y tak(cid:2)e jego ogólnemu rozwojowi oraz jest wa(cid:2)nym elementem

powi(cid:4)zania (cid:3)wiata wewn(cid:1)trznego, jakim jest szkoła, z otaczaj(cid:4)cym je (cid:3)wiatem

zewn(cid:1)trznym.

3

Szkolny Program Koła Informatycznego

ZZAAŁŁOO(cid:3)(cid:3)EENNIIAA PPRROOGGRRAAMMUU

Niniejszy program autorski jest zgodny z PODSTAW(cid:8) PROGRAMOW(cid:8) kształcenia


ogólnego opracowan(cid:4) przez MEN z 1999r. z pó(cid:7)niejszymi zmianami oraz z podstaw(cid:4)

programow(cid:4) informatyki.

Przedstawione opracowanie jest propozycj(cid:4) programu prowadzonego w formie

zaj(cid:1)(cid:6) pozalekcyjnych.

Niniejszy program zapewnia pogł(cid:1)bienie i poszerzenie wiedzy ucznia zdobytej na

lekcjach informatyki. Jego zadaniem jest równie(cid:2) wyrównanie szans młodzie(cid:2)y

wywodz(cid:4)cej si(cid:1) z ró(cid:2)nych (cid:3)rodowisk.

Został skonstruowany w sposób pozwalaj(cid:4)cy nauczycielowi realizowanie zało(cid:2)e(cid:5)

sprzyjaj(cid:4)cych rozwojowi ucznia, kształtowaniu jego umiej(cid:1)tno(cid:3)ci wyci(cid:4)gania logicznych

wniosków i rozwi(cid:4)zywania postawionych problemów.

Nauczyciel ma w taki sposób ukierunkowa(cid:6) młodego człowieka aby ten

umiej(cid:1)tnie poruszał si(cid:1) w g(cid:4)szczu informacji, potrafił stosowa(cid:6) ró(cid:2)norodne (cid:7)ródła

informacji oraz narz(cid:1)dzia informatyczne do rozwi(cid:4)zywania problemów oraz dostrzegał

jednocze(cid:3)nie unikaj(cid:4)c zagro(cid:2)e(cid:5) zwi(cid:4)zanych

i korzystał z warto(cid:3)ciowych (cid:7)ródeł,
z rozwojem komputeryzacji.1

Zało(cid:2)eniem programu jest równie(cid:2) ujawnienie zainteresowa(cid:5) i kształtowanie

uzdolnie(cid:5) młodzie(cid:2)y gimnazjalnej w dziedzinie wiedzy jak(cid:4) jest informatyka.

GŁÓWNE ZAŁO(cid:9)ENIA PROGRAMU:

Program autorski koła informatycznego

(cid:1) umo(cid:2)liwia indywidualne podej(cid:3)cie do ucznia co ma wpływ na rozwój jego

zainteresowa(cid:5);

(cid:1) zach(cid:1)ca uczniów bior(cid:4)cych udział w zaj(cid:1)ciach pozalekcyjnych do samodzielnego

poszukiwania rozwi(cid:4)za(cid:5);


1 Podstawa programowa, Osi(cid:4)gni(cid:1)cia.

4

Szkolny Program Koła Informatycznego

(cid:1) pobudza

zainteresowania

uczniów

rozwojem wiedzy

informatycznej,

wyszukiwaniem informacji;

(cid:1) jest ukierunkowany na zdobywanie umiej(cid:1)tno(cid:3)ci praktycznych;
(cid:1) zwraca uwag(cid:1) na respektowanie prawa autorskiego i regulacje prawne zwi(cid:4)zane

z prac(cid:4) z komputerem.

Program umo(cid:2)liwia realizacj(cid:1) tre(cid:3)ci w cyklu dwuletnim w wymiarze dwóch

godzin tygodniowo. Tre(cid:3)ci uło(cid:2)one s(cid:4) w okre(cid:3)lonym porz(cid:4)dku. W ka(cid:2)dym roku …