Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
ROCZNY PLAN PRACY ŚWIETLICY SZKOLNEJ
w roku szkolnym 2008/2009
|Zadania główne |Zadania szczegółowe |Formy i środki realizacji |Termin |
|1. Organizacja pracy w nowym |1. Przygotowanie kart zgłoszenia do |- rozdanie kart zgłoszeń, |IX |
|roku szkolnym. |świetlicy. |- sporządzenie wykazów dzieci. | |
| | | | |
| |2. Przygotowanie pomieszczeń |- przegląd stanu technicznego pomieszczeń świetlicy, |IX |
| |świetlicy. |- dokonanie niezbędnych napraw, | |
| | |- dekoracja pomieszczenia, | |
| | |- uzupełnienie wyposażenia świetlicy. | |
| |3. Zaplanowanie pracy w świetlicy. |- analiza pracy świetlicy w ubiegłym roku – wysunięcie |IX |
| | |wniosków do pracy na rok bieżący, | |
| | |- konsultacje z gronem pedagogicznym, | |
| | |- układanie planu pracy świetlicy – rocznego i | |
| | |miesięcznych, | |
| | |- zaprowadzenie ewidencji dzieci. | |
| |4. Zapoznanie się z dziećmi |- spotkanie z dziećmi, omówienie regulaminu świetlicy, |IX |
| |przyjętymi do świetlicy. |- omówienie zasad dowozu dzieci do szkoły, | |
| | |- zdobywanie wiadomości o wychowankach przez: kartę | |
| | |zgłoszeń, rozmowy z dziećmi, rodzicami, wychowawcami i | |
| | |pedagogiem. | |
|2. Troska o fizyczne i |1. Opieka nad dziećmi dojeżdżającymi |- zapoznanie z zasadami i przepisami ruchu drogowego, |X |
|psychiczne zdrowie dziecka. |do szkoły. |- „Bezpieczeństwo na drodze” – scenki przykładowe, | |
| | |- wykonanie gazetki ściennej „Uważaj na drodze”. | |
| |2. Troska o bezpieczeństwo dzieci w |- zapoznanie uczniów z regulaminem świetlicy, |IX - X |
| |świetlicy. |- pouczenie o niebezpieczeństwach, jakie grożą przy | |
| | |nieprzestrzeganiu przepisów BHP, | |
| | |- omówienie zasad bezpieczeństwa w szkole i poza nią. | |
| |3. Wyrabianie świadomej dyscypliny i |- zabawy ruchowe: bieżne, skoczne, rzutne, |cały rok |
| |współdziałania, kształtowanie cech |orientacyjno-porządkowe, | |
| |psychomotorycznych dziecka. |- wycieczki i zawody w pokonywaniu toru przeszkód | |
| | |- gry ruchowe: bieżne, skoczne rzutne, | |
| | |- organizowanie wypoczynku na świeżym powietrzu, | |
| | |spacery. | |
| |4. Realizacja programu |Problematyka uwzględniona w programie została |cały rok |
| |profilaktyczno-wychowawczego dla klas|podzielona na cztery bloki tematyczne: | |
| |0 – III. |Promowanie zdrowego stylu życia; | |
| | |Bezpieczeństwo w oczach dziecka; | |
| | |Kształtowanie umiejętności społecznych; | | …