Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZY
Dla klasy III LO rok, szkolny 2007/2008
Mgr Anna M. Haras
|ZADANIA / DZIAŁANIA DO REALIZACJI |CELE |SPOSÓB REALIZACJI |TERMINY |
|1. Wybór samorządu klasowego, prawa i obowiązki ucznia|Kształtowanie postaw patriotycznych i świadomości obywatelskiej |Pogadanka z elementami dyskusji |IX 2007 |
| |Rozumienie znaczenia praw i obowiązków ucznia |Wybory samorządu | |
| |Poznanie ważnych dokumentów szkoły |Kodeks Ucznia: analiza praw i obowiązków | |
| |( Statut, WSO ) | | |
|2. Organizacja zespołu klasowego. |Zapoznanie uczniów z planem pracy wychowawczej. |Dyskusja |Wrzesień |
| |Stworzenie kontraktu klasowego. |Plan imprez klasowych |Cały rok |
| |Umiejętność samooceny, samokrytyki. |Gazetki szkolne | |
| |Wypracowanie tradycji klasowych. ( andrzejki, mikołajki, walentynki, |Dbanie o czystość w klasie | |
| |dzień chłopaka, dzień kobiet...) |Udział w różnych konkursach szkolnych | |
| 3. Czy jesteśmy kulturalni? |Podnoszenie poziomu kultury osobistej ucznia. |Pogadanka, praca w grupach, dyskusja. |Cały rok |
| |Eliminowanie wulgaryzmów. | | |
| |Egzekwowanie podstawowych zwrotów grzecznościowych. | | |
| |Wyrabianie właściwego stosunku do osób dorosłych i rówieśników. | | |
| 4. Postawy patriotyczne |Kształtowanie postaw i uczuć patriotycznych |Pogadanki, dyskusje |Listopad, maj |
| |Dostrzeganie potrzeby znajomości historii własnego narodu |Apele, akademie | |
| |Wyrabianie szacunku dla symboli narodowych |Symbole narodowe | |
| |Rozbudzanie poczucia jedności europejskiej |Gazetki okolicznościowe | |
| |Akceptacja różnorodności narodowej i patriotycznej |Zwiedzanie Muzeum Powstania Warszawskiego | |
| | |Zwiedzanie Powązek | |
| 5. Postawa proekologiczna |Rozwijanie wrażliwości emocjonalnej i potrzeby troski o środowisko |Dyskusja |Wrzesień |
| |naturalne. |Udział w akcji „ Sprzątanie Świata” |Cały rok |
| |Kształtowanie postawy proekologicznej |Zajęcia terenowe | |
| | |Zimowa biała szkoła | |
| 6. Dbałość o zdrowie |Higiena osobista i jej wpływ na zdrowie i samopoczucie. |Dyskusje |Październik, listopad |
| |Prawidłowe odżywianie |Informacje o chorobach społecznych |Cały rok |
| |Higiena pracy umysłowej | | |
| |Dostosowanie ubioru do sytuacji, estetyczny wygląd | | |
| |Choroby społeczne, cywilizacyjne | | |
| |Profilaktyka AIDS | | |
| 7. Ja i moja rodzina |Kształtowanie nawyku troski o tradycje rodzinne |Pogadanka z elementami dyskusji |Grudzień |
| |Kształtowanie odpowiedzialności o prawidłowe funkcjonowanie rodziny- |Materiały uczniów i ich prezentacja ( zdjęcia, filmy ) |Kwiecień |
| |prawa i obowiązki dziecka | | |
| |Tradycje i zwyczaje rodzinne. | | |
| 8. Czym są nawyki i uzależnienia? |Dostrzeganie przyczyn i …