Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
KSZTAŁCENIE UMIEJĘTNOŚCI ORTOGRAFICZNYCH
U DZIECI I MŁODZIEŻY
Z TRUDNOŚCIAMI W PISANIU
PRZEWODNIK DLA RODZICÓW I NAUCZYCIELI
OPRACOWAŁA
ALICJA CIEŚLIK - PEDAGOG
PRZEPISYWANIE JAKO METODA KSZTAŁCENIA UMIEJĘTNOŚCI POPRAWNEGO PISANIA
ĆWICZENIA POLEGAJĄCE NA PRZEPISYWANIU NIE POWINNY MIEĆ MECHANICZNEGO CHARAKTERU. NALEŻY STOSOWAĆ PRZEPISYWANIE AKTYWIZUJĄCE, POLEGAJĄCE NA WYKONYWANIU ĆWICZEŃ , TAKICH JAK:
- PRZEPISYWANIE Z TEKSTU WYRAZÓW Z OKREŚLONYM PROBLEMEM ORTOGRAFICZNYM
- WYJAŚNIANIE PISOWNI PRZEPISANYCH SŁÓW
- TWORZENIE RODZINY WYRAZÓW DO PRZEPISANYCH SŁÓW
- PODKKREŚLANIE CZĄSTEK SŁOWOTWÓRCZYCH W PRZEPISYWANYCH WYRAZACH
- PORZĄDKOWANIE PRZEPISANYCH WYRAZÓW WEDŁUG KOLEJNOŚCI ORTOGRAFICZNEJ
- PORZĄDKOWANIE PRZEPISANYCH WYRAZÓW WEDŁUG OKREŚLONYCH REGUŁ ORTOGRAFICZNYCH
- PRZEKSZTAŁCANIE GRAMATYCZNE PRZEPISANYCH WYRAZÓW
- UZUPEŁNIANIE ZDAŃ WYRAZAMI PODANYMI W RAMCE
- TWORZENIE OKREŚLEŃ DO PRZEPISANYCH SŁÓW
- PORZĄDKOWANIE PRZEPISANYCH WYRAZÓW ZGODNIE Z OKREŚLONĄ KATEGORIĄ NP. WEDŁUG CZĘŚCI MOWY
- DOBIERANIE DO SŁÓW PRZEPISANYCH Z TEKSTU SYNONIMÓW LUB ANTONIMÓW
ĆWICZENIE przepisywanie
DO PODANYCH WYRAZÓW DOBIERZ ODPOWIEDNIE RZECZOWNIKI Z RAMKI
| | | |
| | | |
|.............................................................|ODSTĘPY |NIEKOMPETENCJA |
|...... | | |
| | | |
|.............................................................|SPOKOJU |NIESPÓŹNIANE SIĘ |
|...... | | |
| | | |
|.............................................................|W POSTĘPOWANIU |NIENARUSZALNOŚĆ |
|...... | | |
| | | |
|.............................................................|ODZIEŻ |NIEPOŻĄDANE |
|...... | | |
| | | |
|.............................................................|ZAWODOWA |NIESKOJARZENIE |
|...... | | |
| | | |
|.............................................................|GRANIC |NIEROZRZEDZONY |
|...... | | |
| | | |
|.............................................................|ZALEŻNOŚCI |NIEUŻYWANA |
|...... | | |
| | | |
|.............................................................|ROZTWÓR |NIEWYRZĄDZANIE |
|...... | | |
| | | |
|.............................................................|NA ZAJĘCIA |NIEKONSEKWENCJA |
|...... | | |
| | | |
|.............................................................|SZKÓD |NIERÓWNOMIERNE |
|...... | | |
| | | |
|.............................................................|NASTĘPSTWA |NIEZAKŁÓCANIE |
|...................... | | |
ĆWICZENIE przepisywanie
UŁÓŻ PODANE WYRAZY WEDŁUG KOLEJNOŚCI ALFABETYCZNEJ.
| | |
| | |
|SKÓRZANY |............................................................|
| |..... |
| | |
|POŻYTECZNY | |
| |............................................................|
| |.... |
|ROZDRAŻNIONY | |
| | |
| |............................................................|
|CHARAKTERYSTYCZNY |..... |
| | |
| | |
|SKOMPLKOWANY |............................................................|
| |.... |
| | |
|BEZSENSOWNY | |
| |............................................................|
| |... |
|RZECZEWISTY | |
| | |
| |............................................................|
|SKRÓCONY |...... |
| | |
| | |
|WYRÓŻNIONY |............................................................|
| |.... |
| | |
|TWÓRCZY | |
| |............................................................|
| |... |
|KORZYSTNY | |
| | |
| |............................................................|
|SZCZEGÓŁOWY |..... |
| | |
| | |
|ROZWAŻNY |............................................................|
| |...... |
| | |
| | |
| |............................................................|
| |.... |
| | …