Dodaj publikację
Autor
Alicja Cieślik
Data publikacji
2009-03-16
Średnia ocena
0,00
Pobrań
266

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Zbiór metod kształcenia poprawnego pisania, ich opis i konkretne ćwiczenie.
 Pobierz (doc, 151,5 KB)

Podgląd treści

KSZTAŁCENIE UMIEJĘTNOŚCI ORTOGRAFICZNYCH
U DZIECI I MŁODZIEŻY

Z TRUDNOŚCIAMI W PISANIU

PRZEWODNIK DLA RODZICÓW I NAUCZYCIELI

OPRACOWAŁA
ALICJA CIEŚLIK - PEDAGOG

PRZEPISYWANIE JAKO METODA KSZTAŁCENIA UMIEJĘTNOŚCI POPRAWNEGO PISANIA

ĆWICZENIA POLEGAJĄCE NA PRZEPISYWANIU NIE POWINNY MIEĆ MECHANICZNEGO CHARAKTERU. NALEŻY STOSOWAĆ PRZEPISYWANIE AKTYWIZUJĄCE, POLEGAJĄCE NA WYKONYWANIU ĆWICZEŃ , TAKICH JAK:

- PRZEPISYWANIE Z TEKSTU WYRAZÓW Z OKREŚLONYM PROBLEMEM ORTOGRAFICZNYM

- WYJAŚNIANIE PISOWNI PRZEPISANYCH SŁÓW

- TWORZENIE RODZINY WYRAZÓW DO PRZEPISANYCH SŁÓW

- PODKKREŚLANIE CZĄSTEK SŁOWOTWÓRCZYCH W PRZEPISYWANYCH WYRAZACH

- PORZĄDKOWANIE PRZEPISANYCH WYRAZÓW WEDŁUG KOLEJNOŚCI ORTOGRAFICZNEJ

- PORZĄDKOWANIE PRZEPISANYCH WYRAZÓW WEDŁUG OKREŚLONYCH REGUŁ ORTOGRAFICZNYCH

- PRZEKSZTAŁCANIE GRAMATYCZNE PRZEPISANYCH WYRAZÓW

- UZUPEŁNIANIE ZDAŃ WYRAZAMI PODANYMI W RAMCE

- TWORZENIE OKREŚLEŃ DO PRZEPISANYCH SŁÓW

- PORZĄDKOWANIE PRZEPISANYCH WYRAZÓW ZGODNIE Z OKREŚLONĄ KATEGORIĄ NP. WEDŁUG CZĘŚCI MOWY

- DOBIERANIE DO SŁÓW PRZEPISANYCH Z TEKSTU SYNONIMÓW LUB ANTONIMÓW

ĆWICZENIE przepisywanie

DO PODANYCH WYRAZÓW DOBIERZ ODPOWIEDNIE RZECZOWNIKI Z RAMKI

| | | |
| | | |
|.............................................................|ODSTĘPY |NIEKOMPETENCJA |
|...... | | |
| | | |
|.............................................................|SPOKOJU |NIESPÓŹNIANE SIĘ |
|...... | | |
| | | |
|.............................................................|W POSTĘPOWANIU |NIENARUSZALNOŚĆ |
|...... | | |
| | | |
|.............................................................|ODZIEŻ |NIEPOŻĄDANE |
|...... | | |
| | | |
|.............................................................|ZAWODOWA |NIESKOJARZENIE |
|...... | | |
| | | |
|.............................................................|GRANIC |NIEROZRZEDZONY |
|...... | | |
| | | |
|.............................................................|ZALEŻNOŚCI |NIEUŻYWANA |
|...... | | |
| | | |
|.............................................................|ROZTWÓR |NIEWYRZĄDZANIE |
|...... | | |
| | | |
|.............................................................|NA ZAJĘCIA |NIEKONSEKWENCJA |
|...... | | |
| | | |
|.............................................................|SZKÓD |NIERÓWNOMIERNE |
|...... | | |
| | | |
|.............................................................|NASTĘPSTWA |NIEZAKŁÓCANIE |
|...................... | | |

ĆWICZENIE przepisywanie

UŁÓŻ PODANE WYRAZY WEDŁUG KOLEJNOŚCI ALFABETYCZNEJ.

| | |
| | |
|SKÓRZANY |............................................................|
| |..... |
| | |
|POŻYTECZNY | |
| |............................................................|
| |.... |
|ROZDRAŻNIONY | |
| | |
| |............................................................|
|CHARAKTERYSTYCZNY |..... |
| | |
| | |
|SKOMPLKOWANY |............................................................|
| |.... |
| | |
|BEZSENSOWNY | |
| |............................................................|
| |... |
|RZECZEWISTY | |
| | |
| |............................................................|
|SKRÓCONY |...... |
| | |
| | |
|WYRÓŻNIONY |............................................................|
| |.... |
| | |
|TWÓRCZY | |
| |............................................................|
| |... |
|KORZYSTNY | |
| | |
| |............................................................|
|SZCZEGÓŁOWY |..... |
| | |
| | |
|ROZWAŻNY |............................................................|
| |...... |
| | |
| | |
| |............................................................|
| |.... |
| | …