Dodaj publikację
Autor
Zofia Kocjan
Data publikacji
2009-12-14
Średnia ocena
0,00
Pobrań
298

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan napisany zgodnie z nową podstawą programową.
 Pobierz (doc, 231,0 KB)

Podgląd treści


Skarby ziemi

|Zadania programowe |Realizacja poprzez różnorodne metody i formy pracy |Data realizacji |
| | | |
| | | |
| |I. Zabawy swobodne przy niewielkim udziale nauczyciela | |
| | | |
| |Gra dydaktyczna wg Z. Bogdanowicz (s.150) ,,Kto szybciej i lepiej buduje” szybkie rozpoznawanie różnic w kształtach i | |
|Obszar 1. Kształtowanie umiejętności społecznych|ilości klocków. Wdrażanie do poprawnego odtwarzania układu klocków w określonym czasie. | |
|dzieci: porozumiewanie się z dorosłymi i | | |
|dziećmi, zgodne funkcjonowanie w zabawie i w |Zabawy tematyczne w kącikach zainteresowań – wdrażanie do przestrzegania regulaminu grupy ustalonego wspólnie z dziećmi. | |
|sytuacjach zadaniowych. (PP) | | |
| |Zabawy w kąciku budownictwa – konstruowanie budowli z klocków plastikowych i drewnianych z zastosowaniem różnorodnych | |
| |sposobów łączenia poszczególnych elementów, zwracanie uwagi na cichą i zgodną zabawę. | |
|Inspirowanie do działań konstrukcyjnych- pr. Od | | |
|przedszkolaka do pierwszaka. |Zabawa dydaktyczna ,,Z lewej czy z prawej strony”- utrwalanie stron ciała. | |
| |Zabawa dydaktyczna ,,Do produkcji czego potrzebny jest węgiel?” | |
|Obszar 10.Wspomaganie rozwoju umysłowego dzieci |Rozmowy indywidualne na temat dowolny wg bieżących potrzeb dzieci - stwarzanie atmosfery sprzyjającej ufnemu, | |
|poprzez zabawy konstrukcyjne, budzenie |bezpośredniemu zwracaniu się dzieci do nauczycielki. | |
|zainteresowań technicznych. | | |
|(PP) |Gra dydaktyczna „ O którym koledze mówimy?"- wdrażanie do uważnego słuchania wypowiedzi innych.. | |
| |Zabawa twórcza ,,Kuferek skarbów” | |
| |Nauczyciel wyciąga z kuferka zgromadzone w nim przedmioty i pokazuje dzieciom. Zadaniem dzieci jest odgadnąć do czego | |
| |służy każdy przedmiot. Następnie dzieci wymyślają inne zastosowanie znanych na co dzień przedmiotów. | |
|Obszar 3. Wspomaganie rozwoju mowy dzieci. .(PP) |Zabawa twórcza ,,Podobieństwa i różnice” | |
| |Dzieci dobierają się dwójkami i losują pojęcia przeciwstawne np. bogaty-biedny, wysoki-niski, słodki-kwaśny, wolny-szybki | |
| |itp. Każda z par ma zaprezentować wylosowane pojęcie. Zadaniem pozostałych uczestników jest odgadnięcie, o jakie pojęcie | |
| |chodziło. | |
| |Wprawki pantomimiczne- inscenizowanie różnych scenek rodzajowych, np. przechodzimy ostrożnie przez kładkę na rzece, | |
| |wspinamy się na wysoką skałę, chodzimy po kamieniach, dekorujemy tort, omijamy kałuże itp. | |
| |„ Ekspresja ruchowa i dźwiękowa w parach” aktywizacja grupy, | |
| |rozwijanie wyobraźni twórczej , pomysłowości i świadomości własnego ciała , koncentracji uwagi oraz ilustrowania ruchem | |
| |i dźwiękiem określonych czynności . | | …