Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Temat – zagadnienie
Opowiadanie – umiejętność redagowania opowiadania.
Cele
KLASA I
Wyjaśnienie, co to jest opowiadanie;
Rozpoznawanie tytułów lektur na podstawie ilustracji i krótkiego fragmentu książki;
Ustalanie bohaterów;
Zwracanie uwagi na chronologię wydarzeń;
Ustne opowiadanie fragmentu lektury;
KLASA II
Powtórzenie, co to jest opowiadanie;
Wyjaśnienie takich pojęć jak wstęp (wprowadzenie do opowiadania), rozwinięcie (opis sytuacji, przedmiotów, bohaterów, wydarzeń – punkt centralny opowiadania), zakończenie (ocena, refleksje);
Przedstawienie – opis bohaterów książki;
Uzupełnienie opowiadania na temat jednej wybranej postaci;
KLASA III
Wprowadzenie zasad pisania dobrego opowiadania:
Początek opowiadania
- Działo się to w . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
- Było to wówczas, gdy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
- To co chcę wam opowiedzieć wydarzyło mi się, gdy (wówczas) . . . . .
- Nie uwierzycie może, ale to nie był sen . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
- Gdy zaczynam o tym myśleć . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
- Nigdy nie zapomnę dnia, o którym . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
- Długo zastanawiałem się . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Bieg wydarzeń
- Z początku . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
- W pewnej chwili . . . . . . . . . . . . . . . . …