Dodaj publikację
Autor
Zofia Kocjan
Data publikacji
2010-03-22
Średnia ocena
0,00
Pobrań
143

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan napisany zgodnie z nową podstawą programową.
 Pobierz (doc, 327,0 KB)

Podgląd treści


Opiekujemy się ptakami.

|Zadania programowe |Realizacja poprzez różnorodne metody i formy pracy |Data realizacji |
| | | |
| | | |
| |I. Zabawy swobodne przy niewielkim udziale nauczyciela | |
| |Zabawa ,,Co by było, gdyby ptaki zaczęły mówić?” | |
|Obszar 1. Kształtowanie umiejętności społecznych|- rozwijanie myślenia dedukcyjnego. | |
|dzieci: porozumiewanie się z dorosłymi i | | |
|dziećmi, zgodne funkcjonowanie w zabawie i w |Technika twórczego myślenia- burza mózgów ,,Ptasia narada” – nabywanie umiejętności rozwiązywania problemów. | |
|sytuacjach zadaniowych. (PP) | | |
| |Zabawa dydaktyczna ,,Zgadnij, jaki to ptak i co lubi jeść?”- nabywanie umiejętności wypowiadania się na różne tematy z | |
| |właściwym wykorzystaniem posiadanej wiedzy. | |
|Motywowanie do zgodnego udziału w życiu grupy, | | |
|przedszkola- pr. Od przedszkolaka do pierwszaka. |Zabawa metodami psychoaktywnymi: | |
| |- ,,Przekazywanie bardzo delikatnej rzeczy (ptaszka) – rozwijanie ekspresji głosu i ciała stosując ćwiczenia z obfitą | |
| |mimiką, gestykulacją | |
| |i dialogiem. | |
| |- ,,Snucie bajki o ptaku” – zdobywanie doświadczeń w mówieniu, słuchaniu i byciu słuchanym poprzez kontynuowanie fantazji.| |
| |Zrozumienie przez dziecko, że posiada takie samo prawo do wypowiadania się jak inne dzieci. | |
| | | |
| |Zabawy w kąciku budownictwa – konstruowanie budowli z klocków plastikowych i drewnianych z zastosowaniem różnorodnych | |
| |sposobów łączenia poszczególnych elementów, zwracanie uwagi na cichą i zgodną zabawę. | |
|Inspirowanie do działań konstrukcyjnych- pr. Od | | |
|przedszkolaka do pierwszaka. | | |
|Obszar 10.Wspomaganie rozwoju umysłowego dzieci | | |
|poprzez zabawy konstrukcyjne, budzenie | | |
|zainteresowań technicznych. |Zabawa z zastosowaniem techniki twórczego myślenia | |
|(PP) |– przekształcenia – przekształcanie litery ,,u” w dowolny obrazek. | |
|Obszar 3. Wspomaganie rozwoju mowy dzieci. |,,Co to jest?” – dorysowywanie szczegółów do dziwnych rysunków | |
| |( wg Programu PKD, s.85) | |
| | | |
| |Zabawy tematyczne w kącikach zainteresowań – wdrażanie do przestrzegania regulaminu grupy ustalonego wspólnie z dziećmi. | |
| | | |
| |Zabawa twórcza ,,Inne zastosowanie przedmiotów”- wymyślanie jak największej ilości zastosowań pokazanego dzieciom | |
| |przedmiotu | |
| | | |
| |II. Zajęcia dydaktyczne | |
| | | |
|Obszar 3. Wspomaganie rozwoju mowy dzieci. (PP) |Rozmowa z dziećmi na temat dokarmiania ptaków zimą na postawie historyjki obrazkowej ,,Pomagamy ptakom”, zapoznanie z | …