Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Witamy Nowy Rok.
|Zadania programowe |Realizacja poprzez różnorodne metody i formy pracy |Data realizacji |
| | | |
| | | |
| |I. Zabawy swobodne przy niewielkim udziale nauczyciela | |
| | | |
|Obszar 1. Kształtowanie umiejętności społecznych|Zabawa dydaktyczna ,,Jaka to pora roku?” – omówienie cech charakterystycznych odpowiadającej poszczególnej porze roku | |
|dzieci: porozumiewanie się z dorosłymi i |przedstawionej na obrazku i przyporządkowanie do niego właściwego podpisu. | |
|dziećmi, zgodne funkcjonowanie w zabawie i w | | |
|sytuacjach zadaniowych. (PP) |Zabawa dydaktyczna „Miesiące i pory roku” – przyporządkowywanie nazw miesięcy do nazw i obrazków przedstawiających | |
| |poszczególne pory roku. | |
| | | |
|Obszar 7. Wychowanie przez sztukę - dziecko widzem |Zabawa teatralna Spotkanie czterech pór roku - chętne dzieci wspólnie z | |
|i aktorem. .(PP) |Nauczycielką wymyślają krótki scenariusz przedstawienia. | |
|Motywowanie do zgodnego udziału w życiu grupy, | | |
|przedszkola- pr. Od przedszkolaka do pierwszaka. | | |
| |Gra dydaktyczna ,, Dobierz pasujący obrazek” – zaprawa w szybkim ujmowaniu zbiorów liczbowych w zakresie 1-7. | |
| | | |
| |Zabawa dydaktyczna ,, Zgadnij, co tu nie pasuje? – prawidłowo wyszukuje i zaznacza szczegóły nie pasujące do obrazka. | |
| | | |
| |Zabawy w kąciku budownictwa – konstruowanie budowli z klocków plastikowych i drewnianych z zastosowaniem różnorodnych | |
|Inspirowanie do działań konstrukcyjnych- pr. Od |sposobów łączenia poszczególnych elementów, zwracanie uwagi na cichą i zgodną zabawę. | |
|przedszkolaka do pierwszaka. | | |
| | | |
|Obszar 10.Wspomaganie rozwoju umysłowego dzieci |Gra dydaktyczna wg Z. Bogdanowicz (s.150) ,,Kto szybciej i lepiej buduje” szybkie rozpoznawanie różnic w kształtach i | |
|poprzez zabawy konstrukcyjne, budzenie |ilości klocków. Wdrażanie do poprawnego odtwarzania układu klocków w określonym czasie. | |
|zainteresowań technicznych. | | |
|(PP) |Zabawa z zastosowaniem techniki twórczego myślenia | |
| |– przekształcenia – przekształcanie litery ,,r” w dowolny obrazek. | |
|Obszar 3. Wspomaganie rozwoju mowy dzieci. |,,Co to jest?” – dorysowywanie szczegółów do dziwnych rysunków | |
| |( wg Programu PKD, s.85) | |
| | | |
| |Zabawy tematyczne w kącikach zainteresowań – wdrażanie do przestrzegania regulaminu grupy ustalonego wspólnie z dziećmi. | |
| | | |
| |Zabawa twórcza ,,Inne zastosowanie przedmiotów”- wymyślanie jak największej ilości zastosowań pokazanego dzieciom | |
| |przedmiotu | |
| | | | …