Dodaj publikację
Autor
Małgorzata Wójcik
Data publikacji
2010-04-12
Średnia ocena
0,00
Pobrań
251

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

ROZKŁAD MATERIAŁU NAUCZANIA Z PODSTAW ŻYWIENIA CZŁOWIEKA DLA KLASY I TECHNIKUM - KUCHARZ.
 Pobierz (doc, 110,5 KB)

Podgląd treści


ROZKŁAD MATERIAŁU NAUCZANIA Z PODSTAW ŻYWIENIA CZŁOWIEKA

opracowany zgodnie z podstawą programową oraz programem nauczania 512[02]/T-4,TU,SP/MENIS/2004.06.14
KL. I TECHNIKUM ZAWÓD: KUCHARZ

|DZIAŁ PROGRAMOWY |ILOŚĆ |NUMER LEKCJI |TEMAT |ZAGADNIENIA |UWAGI |
| |GODZIN | |LEKCJI |I ĆWICZENIA | |
|1 |2 |3 |4 |5 |6 |
|I. ZNACZENIE |4 |1. |Zapoznanie z programem nauczania, PSO i literaturą. | | |
|WIEDZY | | | | | |
|O ŻYWIENIU | | |Cele i zadania nauki o żywieniu. | | |
|CZŁOWIEKA | |2. | |społeczne, ekonomiczne i zdrowotne znaczenie racjonalnego żywienia | |
| | | |Rys historyczny nauki o żywieniu |Hipokrates, A.L. Lavoisier, K. Funk, | |
| | |3. | |A. Szczygieł | |
| | | |Problematyka wyżywienia w Polsce i na świecie. |światowe organizacje zajmujące się | |
| | |4. | |ta problematyką | |
|II. SKŁADNIKI |48 |5.,6. |Znaczenie i podział składników pokarmowych. |składniki endo- i egzogenne | |
|ODŻYWCZE | | | |podział składników pokarmowych ze wzgl. na funkcję jaka pełnią w | |
|I ICH | | | |organizmie | |
|ZNACZENIE DLA | | | | | |
|ORGANIZMU | |7. |Racjonalne żywienie. Głód jakościowy |rodzaje niedoborów pokarmowych | |
|CZŁOWIEKA | | |i ilościowy. | | |
| | | | |choroby krajów głodujących | |
| | |8. |Zdrowotne skutki nieprawidłowego odżywiania się. |choroby cywilizacyjne | |
| | | | |piramida racjonalnego żywienia | |
| | | |Węglowodany - budowa chemiczna i podział. | | |
| | |9. | |fotosynteza | |
| | | | |cukry proste i złożone | |
| | | |Węglowodany przyswajalne przez organizm człowieka. | | |
| | | | |charakterystyka poszczególnych węglowodanów i ich występowanie | |
| | |10.,11. |Węglowodany nieprzyswajalne przez organizm człowieka. |w produktach żywnościowych | |
| | | | | | |
| | | |Rola węglowodanów w żywieniu człowieka. |charakterystyka oraz rola pektyn i błonnika | |
| | |12. | | | |
| | | |Źródła węglowodanów w pożywieniu. |rola węglowodanów w organizmie | |
| | | | | | |
| | |13. | | | |
| | | | |wartość energetyczna produktów węglowodanowych | |
| | | | |normy spożycia | |
| | |14. |. |skutki nadmiaru węglowodanów w żywieniu | |
| | | | |analiza produktów cukrowcowych pod wzgl. zawartości poszczególnych | | …