Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN PRACY WYCHOWAWCZEJ
DLA KLASY I SZKOŁY PONADGIMNAZJALNEJ
w wymiarze 1 godzina tygodniowo
|Tematyka lekcji |Cele oddziaływań wychowawczych |Metody i formy realizacji |Liczba godzin |Termin |
|wychowawczych | | |lekcyjnych |realizacji |
|1.Jesteśmy jednolitym |wybory samorządu klasowego |wybory |1 | |
|zespołem klasowym |przydzielenie uczniom funkcji |indywidualne prezentacje | | |
| |społecznych |ankieta | | |
| |formułowanie własnych opinii | | | |
| |i oczekiwań wobec szkoły, poznajemy | | | |
| |się | | | |
|2. Nasze plany |wspólne układanie rocznego planu pracy|dyskusja |1 | |
|i oczekiwania |na lekcje wychowawcze |burza mózgów | | |
| | | | | |
| | | | | |
|3. Higiena osobista, |kształtowanie umiejętności |dyskusja |1 | |
|estetyczny wygląd. |kulturalnego współżycia |pogadanka | | |
| |z otoczeniem |z elementami perswazji | | |
| |dbałość o wygląd | | | |
| |i higienę osobistą, ład i czystość | | | |
| |otoczenia | | | |
| | | | | |
|4. Ja w relacjach z |samopoznawanie się uczniów |pogadanka z elementami dyskusji|1 | |
|rówieśnikami. |określanie wartości służących własnemu|ćwiczenia indywidualne i | | |
| |rozwojowi |grupowe | | |
|5. Nasze wartości i style |uświadamianie i poszerzanie wiedzy na |burza mózgów |1 | |
|życia. |temat cenionych wartości |pogadanka | | |
| |pogłębianie samoświadomości w zakresie|elementy dyskusji | | |
| |preferowanego stylu życia | | | |
| |kształcenie umiejętności krytycznego | | | |
| |myślenia | | | |
|6. Jan Paweł |poszerzanie wiedzy na temat biografii |referat |1 | |
|II-wspomnienie Wielkiego |Papieża Polaka |dyskusja | | |
|Polaka. |kultywowanie pamięci o zmarłym |refleksja | | |
|7. Rodzina w życiu |rodzina jako grupa formalna |wykład |1 | |
|człowieka |wpływ rodziny na kształtowanie |ankieta | | |
| |osobowości dziecka |dyskusja | | |
| |autorytet odpowiedzialność rodziców | | | |
|8. Dlaczego moje myśli, |rozwijanie umiejętności rozwiązywania |dyskusja z elementami dramy |1 | |
|słowa i czyny są tak |problemów związanych z podejmowaniem |praca z tekstem | | |
|ważne? |decyzji |pogadanka | | |
| |określanie człowieka jako bytu | | | |
| |osobowego | | | |
| 9. Myśli kształtują moją |poznanie głównych czynników, które |pogadanka z elementami dyskusji|1 | |
|przyszłość. |mają wpływ na rozwój człowieka | | | |
| 10. Muszę, mogę, chcę …