Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Plan wynikowy z języka polskiego dla klasy pierwszej
Zasadniczej Szkoły Zawodowej
Liczba godzin w roku szkolnym: 114
Podręcznik: Język polski Przeczytać, zrozumieć, zastosować Beata i Mirosław Sosnowscy , rea
|Dział |Numer lekcji |Temat lekcji |Wymagania edukacyjne |Uwagi |
| | | |Podstawowe (P) |Ponadpodstawowe (PP) | |
| | | |Uczeń potrafi: |Uczeń potrafi: | |
| |1 |Lekcja organizacyjna. | | | |
| | |Zapoznanie z programem | | | |
| | |nauczania, PZO | | | |
| |2 |Powtórzenie wiadomości o |Uczeń: |Uczeń: | |
| | |rodzajach literackich |-zna wyróżniki poszczególnych rodzajów |-wyszukuje w tekstach cechy poszczególnych | |
| | | |literackich |rodzajów | |
| |3 |Korzenie cywilizacji i kultury|-dostrzega rolę kultury antycznej i |-interpretuje słowa Norwida: „Przeszłość to | |
| | |europejskiej |chrześcijaństwa w ukształtowaniu cywilizacji |jest dziś, tylko cokolwiek dalej” | |
| | | |europejskiej | | |
| |4 |Co każdy kulturalny człowiek |-zna podział Biblii, |-dostrzega uniwersalizm Biblii jako księgi | |
| | |powinien wiedzieć o Biblii? |-zna autorów, przekłady, języki, w których była |objawionej i dzieła literackiego | |
| | | |pisana Biblia | | |
| |5 |Biblijna historia Abrahama i |-zna fragmenty K Rdz, |-dostrzega inspirująca, kulturotwórczą rolę | |
| | |Izaaka |-streszcza historię Abrahama, |Biblii | |
| | | |-porównuje biblijną historię z obrazem i | | |
| | | |wierszem Szymborskiej | | |
| |6,7 |Biblijne przypowieści |-zna Przypowieści o synu marnotrawnym i |-analizuje przesłanie moralne obu | |
| | | |miłosiernym Samarytaninie, |przypowieści, | |
| | | |-dokonuje streszczenia obu tekstów, |-określa symbolikę postaci i zdarzeń | |
| | | |-zna pojęcie parabola | | |
| |8,9,10,11 |Obraz Boga i człowieka |-zna psalmy23,91,9, |-wskazuje różnice w tłumaczeniach Biblii, | |
| | |wyłaniający się z Psalmów. |-określa wizerunek Boga i człowieka wyłaniający |-wyszukuje archaizmy | |
| | | |się z poszczególnych utworów, | | |
| |12 |Cechy stylu biblijnego |-zna cechy stylu biblijnego |-dostrzega obecność cech języka Biblii w | |
| | | | |innych tekstach | |
| |13 |Biblijne inspiracje |-opisuje obrazy zamieszczone w podręczniku a |-omawia środki ekspresji zastosowane przez | |
| | | |inspirowane Biblią |artystów | |
| |14 |Charakterystyka świętego |-opisuje świętego Józefa, |-dyskutuje na temat piękna i brzydoty i ich | |
| | |Józefa w wierszu A. Bursy. …