Dodaj publikację
Autor
Jolanta Zembrzuska
Data publikacji
2010-10-25
Średnia ocena
0,00
Pobrań
143

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan wynikowy z języka polskiego dla klasy II gimnazjum specjalnego semestr II.
 Pobierz (doc, 137,0 KB)

Podgląd treści


|Tematyka zajęć |Liczba godzin |Wymagania podstawowe |Wymagania rozszerzone |Wprowadzone terminy |Środki dydaktyczne |Termin realizacji |
| | | | | | | |
|Powtórzenie wiadomości |2 |wymienia części mowy odmienne i nieodmienne |– rozpoznaje w tekście części mowy |Nazwy części mowy, ich |Zeszyt ćwiczeń, |luty |
|o częściach mowy i częściach | |– wymienia części zdania |w nietypowych sytuacjach (np. „chory” |funkcja w zdaniu |Karty pracy | |
|zdania | |– klasyfikuje odmienne części mowy według |jako rzeczownik) | | | |
| | |typu odmiany | | | | |
| | |– podaje najważniejsze wiadomości o odmianie,| | | | |
| | |znaczeniu i funkcji w zdaniu czasowników, | | | | |
| | |rzeczowników, przymiotników, liczebników | | | | |
| | |i zaimków | | | | |
| | |– określa znaczenia nieodmiennych części | | | | |
|Dzień św. Walentego. |1 |Czytanie tekstu wiersza, wypisywanie wrażeń | | |„ Co tojest miłość” |luty |
| | |poetyckich | | | | |
| | |Charakteryzujących | | | | |
| | |miłość | | | | |
|Czy randka Ewy naprawdę była |1 |Czytanie tekstu ze zrozumieniem, wyszukiwanie|Wypisywanie cech bohaterów,redagowanie| |„ Wzroku nie mógł od niej |luty |
|nieudana? | |fragmentów, |notatki | |oderwać” | |
|Mój najlepszy kolega – opis |2 |Przedstawienie planu opisu, wypisywanie | | |Zeszyt ćwiczeń , karty |luty |
|postaci | |wyrazów określających, redagowanie opisu | | |pracy | |
|Miłość i nienawiść w „ |2 |– wskazuje twórców przedstawienia teatralnego|– wyjaśnia pojęcia: didaskalia, |Didaskalia, monolog, dialog |„ Balladyna” |luty |
|Balladynie” J.Słowackiego. | |(autor dramatu, reżyser, aktor, scenograf, |monolog, dialog (w kontekście | | | |
| | |choreograf itp.) |dramatu); wskazuje ich przykłady | | | |
| | |– wskazuje główne cechy dramatu |w czytanym fragmencie | | | |
| | |– określa, w jaki sposób dramat jako dzieło | | | | |
| | |literackie „zapowiada” sztukę wystawioną na | | | | |
| | |scenie (wskazówki dla reżysera i aktorów | | | | |
| | |w didaskaliach) | | | | |
|Bardzo trudny wybór,- |2 |– na podstawie poznanych fragmentów |– pisze charakterystykę porównawczą |Charakterystyka |„ Balladyna” |luty |
|charakterystyka | |charakteryzuje bohaterki dramatu Słowackiego |Aliny i Balladyny, uwzględniając |bezpośrednia | | |
|bohaterek dramatu | |– określa symboliczne znaczenie wyglądu |najważniejsze cechy …