Dodaj publikację
Autor
Anna Kubacka
Data publikacji
2011-01-24
Średnia ocena
1,00
Pobrań
313

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Publikacja zawiera przykładowy skonstruowany arkusz obserwacyjny dla dziecka 4-letniego na cały rok. By nie powielać go co jakiś czas zostały wzięte pod uwage trzy terminy: październik, luty, czerwiec w których zaznaczamy szczegółowe informacje o dziecku. Karta zawiera również kolumnę poświęconą na uwagi, w której dodatkowo można umieszczać swoje uwagi.
 Pobierz (doc, 124,5 KB)

Podgląd treści


ARKUSZ OBSERWACJI DZIECKA 4 – LETNIEGO

Imię i nazwisko dziecka …………………………………………………….

+ TAK, - NIE, +/- CZASAMI

| | | | |
|Funkcje Psychoruchowe |Wskaźniki |Obserwacja |Uwagi |
| | | |i obserwacje |
| | |X |II |VI | |
| |Posługuje się łyżką | | | | |
| | | | | | |
|Samodzielność | | | | | |
| |Samodzielnie spożywa posiłki | | | | |
| |Samodzielnie korzysta | | | | |
| |z toalety | | | | |
| |Sprząta po sobie zabawki | | | | |
| |Samodzielnie ubiera i rozbiera się | | | | |
| |Respektuje umowy i polecenia | | | | |
| |nauczycielki | | | | |
|Rozwój uczuciowo- społeczny | | | | | |
| |W kontakcie z dorosłymi przejawia upór, | | | | |
| |negatywizm, przekorę | | | | |
| |Swobodnie komunikuje potrzeby wobec | | | | |
| |dorosłych | | | | |
| |Szanuje prawa i własność innych | | | | |
| |Zgodnie współdziała z rówieśnikami w | | | | |
| |zabawie | | | | |
| |Trzyma się na uboczu grupy | | | | |
| |Przewodzi grupie rówieśniczej | | | | |
| |Jest niezaradny i potrzebuje ciągłej | | | | |
| |opieki | | | | |
| |Chętnie podejmuje nowe zadania | | | | |
| | | | | | |
|Rozwój uczuciowo - społeczny | | | | | |
| |Jest lubiany przez rówieśników | | | | |
| |Jest śmiałe i bezpośrednie | | | | |
| |Popada w konflikty z innymi dziećmi | | | | |
| |Często prosi o pomoc | | | | |
| |Zakłóca przebieg zajęć, przeszkadza | | | | |
| |Chce przewodzić w grupie | | | | |
| |Potrafi pogodzić się z porażką | | | | |
| |Jest nieśmiałe wobec prezentacji | | | | |
| |społecznej | | | | |
| |Przejawia agresję: | | | | |
| |- słowną | | | | |
| |- czynną | | | | |
| |Przejawia skłonność do okazywania | | | | |
| |złości, impulsywności | | | | |
| …