Dodaj publikację
Autor
Grażyna Denicka
Data publikacji
2011-05-17
Średnia ocena
0,00
Pobrań
38

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Realizując ten plan wynikowy korzystam z książki "Biologia cz1" zakres podstawowy wyd. Operon
 Pobierz (doc, 108,5 KB)

Podgląd treści

PLAN WYNIKOWY Z BIOLOGII DLA KLASY I

LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCEGO

OPARTY NA PROGRAMIE NAUCZANIA NR. DKOS – 4015 – 5/02

ROK SZKOLNY 2010/2011

SEMESTR I i II

|NUMER LEKCJI |TEMAT |WYMAGANIA |
| | |podstawowe |ponadpodstawowe |
|1. |Zapoznanie z programem nauczania biologii oraz PSO. Biologia |Uczeń: |Uczeń: |
| |jako dyscyplina naukowa. |- Wykazuje, że biologia jest nauką o życiu. |- Wykazuje związek biologii z |
| | |- wymienia czynności życiowe oraz cechy istot żywych |innymi naukami przyrodniczymi. |
| | |- Dokonuje podziału biologii ze względu na przedmiot badań. |- Przyporządkowuje przedmiot badań odpowiednim naukom|
| | |- Ocenia przydatność biologii jako nauki w życiu codziennym |szczegółowym. |
| | |człowieka. | |
|2. |Historia rozwoju biologii . |Uczeń : |Uczeń : |
| | |- wymienia nazwiska naukowców, którzy przyczynili się do rozwoju | |
| | |nauk biologicznych | |
|3. |Podstawowe źródła wiedzy biologicznej. |Uczeń : |Uczeń : |
| | |- określa cechy obserwacji i doświadczeń |- omawia budowę mikroskopu optycznego oraz zasady |
| | |- określa różnice pomiędzy rozumowaniem dedukcyjnym a indukcyjnym |posługiwania się nim |
| | |- wymienia rodzaje mikroskopów |- charakteryzuje budowę i działanie mikroskopu |
| | | |elektronowego |
| | | |- wykonuje preparat świeży i dokonuje obserwacji |
| | | |posługując się mikroskopem optycznym |
|4-5. |Komórka jako elementarna jednostka strukturalna i funkcjonalna |Uczeń : |Uczeń: |
| |organizmu. |- wymienia i rozróżnia organelle komórki eukariotycznej |-charakteryzuje budowę poszczególnych organelli |
| | |- zna funkcje poszczególnych organelli komórkowych |komórkowych |
| | |-wykonuje schematyczny rysunek komórki zwierzęcej |-porównuje budowę komórki prokariotycznej i |
| | | |eukariotycznej |
| | | |- porównuje budowę komórki roślinnej i zwierzęcej |
|6 |Budowa i funkcja mitochondrium. |Uczeń: |Uczeń ; |
| | |- wymienia elementy budowy mitochondrium |- potrafi narysować schemat mitochondrium |
| | |- wymienia etapy oddychania komórkowego |- wyjaśnia, co to jest oddychanie komórkowe, wymienia|
| | | |jego etapy i wskazuje miejsce, w którym zachodzą |
|7 |Budowa i rola jądra komórkowego. |Uczeń : |Uczeń : |
| | |- wymienia elementy budujące jadro komórkowe |- wymienia funkcje jądra komórkowego |
| | |- wykonuje schematyczny rysunek jądra komórkowego |- wyjaśnia różnice między pojęciami : chromatyna, |
| | | |chromosom, chromatyda |
| | | |- opisuje budowę chromosomu |
|8 |Przebieg i znaczenie mitozy. |Uczeń : |Uczeń : | …