Dodaj publikację
Autor
Iwona Kicińska
Data publikacji
2013-09-09
Średnia ocena
0,00
Pobrań
46

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Rozkład materiału nauczania z biologii dla klasy I gimnazjum oparty na „Programie nauczania Świat biologii dla gimnazjum” autorstwa Małgorzaty Liśkiewicz. Realizacja materiału uwzględnionego w rozkładzie przewidziana jest na 48 jednostek lekcyjnych (1,5 godz/ tydzień). Rozkład uwzględnia wymagania na poszczególne oceny (plan wynikowy).
 Pobierz (doc, 163,5 KB)

Podgląd treści

Rozkład materiału nauczania z biologii dla klasy I gimnazjum
oparty na
„Programie nauczania Świat biologii
dla gimnazjum”
autorstwa Małgorzaty Liśkiewicz

|Dział |Numer |Wymagania konieczne |Wymagania podstawowe |Wymagania rozszerzające |Wymagania dopełniające |Wymagania wykraczające |
|programu |i temat lekcji |(ocena dopuszczająca) |(ocena dostateczna) |(ocena dobra) |(ocena bardzo dobra) |(ocena celująca) |
|1 |2 |3 |4 |5 |6 |7 |
|I. Podstawy |1.Organizacja pracy| |
|biologii |na lekcjach | |
| |biologii w klasie I|Uczeń |
| |– zapoznanie z PSO |• zna przedmiotowy system oceniania z biologii |
| |oraz przepisami |• zna przepisy BHP obowiązujące w klasopracowni biologicznej |
| |BHP. | |
| |2. Biologia |Uczeń |Uczeń |Uczeń |Uczeń |Uczeń |
| |– nauka |• wyjaśnia znaczenie pojęcia |• przedstawia podstawowe poziomy |• charakteryzuje wybrane dziedziny |• objaśnia zasadę stopniowego |• rozwija swoje |
| |o życiu |biologia |organizacji żywej materii |biologii |komplikowania się poziomów |zainteresowania |
| | |• wymienia dziedziny biologii | | |organizacji życia |przyrodnicze |
| |3. Źródła wiedzy |• wymienia źródła wiedzy biologicznej|• potrafi korzystać z poszczególnych |• posługuje się właściwymi źródłami |• wykorzystuje atlasy do |• biegle posługuje się właściwymi |
| |biologicznej |• wyjaśnia, do czego służą atlasy i |źródeł wiedzy |wiedzy biologicznej podczas |rozpoznawania pospolitych gatunków |źródłami wiedzy biologicznej |
| | |klucze |• rozróżnia próbę kontrolną |rozwiązywania problemów |organizmów |• rozwiązuje problemy nietypowe |
| | | |i badawczą | |  |związane z rozpoznawaniem gatunków |
| | | | | | |organizmów |
| |4. Budowa |• podaje przykłady |• podaje różnice występujące |• omawia rolę struktur |• omawia współdziałanie |• planuje i wykonuje |
| |komórki |organizmów |między komórkami |komórkowych |poszczególnych struktur |doświadczenie wykazujące |
| | |jednokomórkowych |• sporządza preparat |• potrafi narysować schemat komórki |komórkowych |półprzepuszczalność błon |
| | |i wielokomórkowych |mikroskopowy i dokonuje |zwierzęcej i roślinnej  |• wykazuje kluczową rolę |komórkowych oraz |
| | |• wymienia pierwiastki |jego obserwacji | |węgla dla istnienia życia |zjawisko plazmolizy |
| | |i związki chemiczne |• wykonuje rysunek | |• podaje kryteria podziału | |
| | |występujące w komórkach |preparatu oglądanego pod | |związków chemicznych | |
| | |• wymienia struktury |mikroskopem | | | |
| | |komórkowe | | | | |
| |5. Porównanie |• wymienia struktury budowy komórki |• wyjaśnia pojęcie komórczak |• wymienia struktury |• analizuje różnice między |• wymienia charakterystyczne związki |
| |różnych typów |roślinnej, zwierzęcej, grzyba i …