Dodaj publikację
Autor
inż. Izabela Mroczkowska
Data publikacji
2014-06-05
Średnia ocena
0,00
Pobrań
15

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Scenariusz czynnościowy do zajęć z baz danych w zawodzie technik informatyk - nowa podstawa programowa.
 Pobierz (pdf, 264,2 KB)

Podgląd treści

inż. Izabela Mroczkowska

Scenariusz zajęć  

 
Przedmiot .......Bazy danych... Kwalifikacja E14.2.....klasa ..czwarta Technik Informatyk 351203... 
 
Hasło programowe .................. Tworzenie relacyjnej bazy danych..........................................................  
 
Temat .....................................Aplikacja z dostępem do bazy danych - projekt............................................... 
 
Cel ogólny .........................uczeń projektuje i tworzy aplikację z dostępem do bazy danych........................... 
 
Cele szczegółowe /operacyjne/ 
A) poznawcze (lub/i psychomotoryczne) 
 
uczeń:
- wykonuje projekt bazy danych,
- tworzy bazę danych
- stosuje instrukcje języka SQL służące do nadawania i odbierania uprawnień użytkownikom bazy danych
- wykonuje podstawowe operacje na bazie danych
- stosuje zapytania SQL do bazy danych
- Tworzy aplikację z dostępem do bazy danych
- administruje bazą danych
- podnosi poziom bezpieczeństwa bazy danych
- stosuje procedury wbudowane
- prawidłowo stosuje klucze (PK i FK)
- wie jak nałożyć indeks
- wie jak indeksowanie kolumn wpływa na wydajność bazy danych
- projektuje aplikację okienkową do gotowej bazy danych
- projektuje poszczególne okienka aplikacji
- tworzy (pisze kod aplikacji) aplikację okienkową w języku C#
- stosuje procedury i zapytania SQL wbudowane w kod aplikacji
- stosuje obsługę wyjątków w języku C#
- testuje gotową aplikację

Bazy danych

 

Strona 1

inż. Izabela Mroczkowska

pracuje w zespole
przewiduje konsekwencje swoich czynów
ponosi odpowiedzialność za podejmowane działania

rozumie, wykorzystuje i refleksyjnie przetwarza teksty, prowadząc do osiągnięcia własnych celów
rozwiązuje i pokonuje problemy
posługiwania się nowoczesnymi technologiami informacyjnymi i komunikacyjnymi

 
B) wychowawcze 
-
-
-
- myśli w sposób logiczny i uporządkowany
-
-
-
- nadzoruje prace projektowe i wykonawcze
 
Metody kształcenia ......................................................................................................................................................................... 
 
Formy pracy ..........grupowa............................................................................................................................................................ 
 
Środki dydaktyczne ......................................................................................................................................................................... 
 
Literatura: 
a. dla ucznia ...."Reprezentacja danych w aplikacjach budowanych na platformie Microsoft .Net." ‐ Izabela Mroczkowska; "Bazy danych i systemy baz 

danych" WSiP Przemysław Domka 

b. dla nauczyciela ......... ''Sekrety języka C#" Internetowe Wydawnictwo Złote Myśli sp. z o.o. Andrzej Stefańczyk ,  

 

Bazy danych

 

Strona 2

inż. Izabela Mroczkowska

Ogniwa lekcji ‐ 

części 

Wstępna  

 

Czynności (zadania) docelowe 

(efekt realizacji zadania) 

Czynności (zadania) 

pośredniczące 

 

Czynności uczniów 

Czynności nauczyciela 

Czas 

1. Uczniowie znają cele 
lekcji oraz jak będzie ona 
przebiegała (tok lekcji). 
2. Notatka w zeszycie.  

1. Uczniowie zapisują temat 
lekcji w zeszycie lub przy 
pomocy edytora tekstu. 

Wprowadzająca  1. Uczniowie znają 

podstawowe pojęcia : 
 
 
 
 
 
2. Uczniowie rozumieją 
pojęcie baza danych 
 ( definiują pojęcie baza 
danych), znają 
zastosowanie baz danych  
w życiu. 
 
 

1. Uczniowie odpowiadają na 
pytania nauczyciela, w 
przypadkach gdy nie są pewni 
odpowiedzi posiłkują się 
prezentacją multimedialną. 
 
 
2. Uczniowie odpowiadają na 
pytanie własnymi słowami. 
 
 
 
 
 
 

 

Bazy danych

1. Nauczyciel wita uczniów, 
sprawdza obecność. 
2. Nauczyciel …