Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Szkoła Podstawowa……………
PLAN PRACY WYCHOWAWCY KLASOWEGO
KLASA II
I. Uczeń jako członek społeczności szkolnej
|Tematyka |Sposób realizacji |Osoba odpowiedzialna |Termin realizacji |Uwagi o realizacji |
|1. Wybór samorządu klasowego. |- propozycje uczniów, |wychowawca |wrzesień | |
| |- podanie nazwisk kandydatów, | | | |
| |- przeprowadzenie głosowania, | | | |
| |- przydział obowiązków. | | | |
| | | | | |
|2. Wdrażanie do uczestnictwa w pracach samorządu klasowego. |- informacja o roli samorządu, |wychowawca |cały rok | |
| |- włączanie się do wybranych zadań. | | | |
|3. Dyżury uczniów w klasie. | | | | |
| |- przydział obowiązków dla dyżurnych, |wychowawca |cały rok | |
| |- dbanie o ład i porządek, | | | |
| |- opieka nad kwiatami, | | | |
| |- dbałość o tablicę i kredę, | | | |
|4. Ukazywanie sposobów zespołowego rozwiązywania konfliktów | | | | |
|(właściwe zachowanie się nie tylko na zajęciach, ale również w |- rozmowa o prawach i obowiązkach ucznia, |wychowawca |cały rok | |
|czasie przerw na terenie szkoły i poza nią zgodnie z zasadami |- pogadanki i dyskusje podczas zajęć |rodzice | | |
|bezpieczeństwa). |zintegrowanych, |rówieśnicy | | |
| |- pogadanki, | | | |
| |- podawanie przykładów z literatury i z życia, | | | |
| |- przekaz informacji podczas zajęć zintegrowanych, | | | |
| | | | | |
| |- rozmowa z wychowawcą, |wychowawca |cały rok | |
| |- dyskusja w zespole, |rodzice | | |
| |- ćwiczenia w terenie, |rówieśnicy | | |
| |- zabawy symulacyjne. | | | |
| | | | | |
| |- zajęcia zintegrowane, |wychowawca |wrzesień | |
| |- podczas pobytu w szkole i poza nią |rodzice |listopad | |
| |(spacery, wycieczki. itp.) |rówieśnicy |cały rok | |
| | | | | |
| | |wychowawca |cały rok | |
| | |inni nauczyciele |okazjonalnie | |
| | |rówieśnicy | | |
| | |pracownicy szkoły | | |
II. Uczeń jako członek rodziny
|1. Tradycje i zwyczaje rodzinne. |- organizowanie spotkań związanych z tradycjami rodzinnymi (opłatek, życzenia |wychowawca |cały rok | |
| |świąteczne, itp.), |rodzice | | |
| |- składanie życzeń imieninowych i urodzinowych. | | | |
| | | | | |
|2. Wdrażanie …