Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Scenariusz zajęć z języka angielskiego dla klasy 7 szkoły podstawowej w oparciu o oryginalne opowiadanie sir Arthur Conan Doyle'a What John Rance had to tell.
Przygotowanie
Na 2 tygodnie przed zajęciami nauczyciel rozdaje uczniom listę niezbędnych, przetłumaczonych słów z tekstu służących lepszemu rozumieniu treści. Po zapoznaniu się ze słownictwem, na tydzień przed zajęciami nauczyciel rozdaje uczniom tekst do przeczytania w domu.
Środki dydaktyczne:
Książka The complete stories. Sherloc Holmes.
Tekst opowiadania.
Lista słów
Karty pracy
Projektor
Film https://www.youtube.com/watch?v=7cBhVFbvsNY
Informacje ogólne:
Data: 15.11.17
Klasa: 7B
Ilość uczniów: 14
Czas: 45 minut
Temat lekcji: What John Rance had to tell - utrwalenie nowego słownictwa w oparciu o ćwiczenia leksykalne nawiązujące do opowiadania sir A.C Doyle'a.
Cel główny zajęć: Rozwijanie słownictwa w oparciu o autentyczne materiały literackie
Cele szczegółowe zajęć:
Rozbudowywanie słownictwa
Utrwalanie czasowników w czasie przeszłym
Przyswajanie struktury opowiadania w czasie przeszlym
Usprawnianie funkcji komunikacyjnych takich jak słuchanie
Ćwiczenia w czytaniu tekstu ze zrozumieniem
Ćwiczenie umiejętności przekładania tekstu z języka angielskiego na język polski
Zachęcanie uczniów do sięgania po literaturę obcojęzyczną
Rozwijanie motywacji do nauki języka angielskiego
Zapoznawanie się z dobytkiem literatury anglojęzycznej
Rozwijanie wyobraźni
I Wstęp
Na początku lekcji nauczyciel pyta uczniów, czy mieli trudności ze zrozumieniem przeczytanego tekstu. (2min)
Nauczyciel dzieli uczniów na 4 grupy, w których uczniowie wspólnie opowiadają jak zrozumieli przeczytany tekst. Uczniowie wybiorą lidera grupy, który podsumuje i opowie w języku ojczystym treść przeczytanego fragmentu książki.(8min)
Nauczyciel wybierze najtrafniejsze podsumowanie tekstu i ewentualnie je skoryguje lub uzupełni o brakujące informacje.(5min.)
II Ćwiczenia praktyczne
1. Plan wydarzeń (5min)
Nauczyciel rozdaje uczniom plan wydarzeń w języku angielskim, który uczniowie muszą ułożyć w kolejności chronologicznej.
2. Zdania z lukami. (8min)
Nauczyciel rozdaje uczniom zdania z lukami, w które należy wpisać słowa z uprzednio danego uczniom słownika.
3.S łuchanie i oglądanie historii (12 min)
Nauczyciel wraz z uczniami ogląda animowany film przedstawiający wydarzenia z opowiadania. Uczniowie poprzez oglądanie i słuchanie historii utrwalają fonetyczną warstwę słownictwa oraz fabułę opowiadania. Nauczyciel odtwarza historię od dziesiątej minuty nagrania. Film jest dostępny na: https://www.youtube.com/watch?v=7cBhVFbvsNY
III Zakończenie
1. Quiz (5 min)
Rozwiązanie Quizu typu prawda/fałsz dotyczącego treści wydarzeń w tekście.
Karta pracy
Ćwiczenie Plan wydarzeń:
Ponumeru j odpowiednio wydarzenia zgodnie z porządkiem chronologicznym:
After Rance saw the body he went outside and sounded his whistle and Murcher and two others appeared.
Watson and Holmes left Lauriston Gardens around 1pm.
Holmes thanked Watson for encouraging him to follow up this "study in scarlet;"
Holmes was curious about …