Dodaj publikację
Autor
Justyna Styrnik
Data publikacji
2020-04-15
Średnia ocena
0,00
Pobrań
3

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Niniejsza publikacja to scenariusz zajęć z języka angielskiego dla klasy 7 szkoły podstawowej w oparciu o oryginalne opowiadanie sir Arthur Conan Doyle'a 'What John Rance had to tell'. Celem głównym zajęć jest rozwijanie słownictwa w oparciu o autentyczne materiały literackie
 Pobierz (docx, 16,9 KB)

Podgląd treści

Scenariusz zajęć z języka angielskiego dla klasy 7 szkoły podstawowej w oparciu o oryginalne opowiadanie sir Arthur Conan Doyle'a What John Rance had to tell.

Przygotowanie

Na 2 tygodnie przed zajęciami nauczyciel rozdaje uczniom listę niezbędnych, przetłumaczonych słów z tekstu służących lepszemu rozumieniu treści. Po zapoznaniu się ze słownictwem, na tydzień przed zajęciami nauczyciel rozdaje uczniom tekst do przeczytania w domu.

Środki dydaktyczne:

Książka The complete stories. Sherloc Holmes.

Tekst opowiadania.

Lista słów

Karty pracy

Projektor

Film https://www.youtube.com/watch?v=7cBhVFbvsNY

Informacje ogólne:

Data: 15.11.17

Klasa: 7B

Ilość uczniów: 14

Czas: 45 minut

Temat lekcji: What John Rance had to tell - utrwalenie nowego słownictwa w oparciu o ćwiczenia leksykalne nawiązujące do opowiadania sir A.C Doyle'a.

Cel główny zajęć: Rozwijanie słownictwa w oparciu o autentyczne materiały literackie

Cele szczegółowe zajęć:

Rozbudowywanie słownictwa

Utrwalanie czasowników w czasie przeszłym

Przyswajanie struktury opowiadania w czasie przeszlym

Usprawnianie funkcji komunikacyjnych takich jak słuchanie

Ćwiczenia w czytaniu tekstu ze zrozumieniem

Ćwiczenie umiejętności przekładania tekstu z języka angielskiego na język polski

Zachęcanie uczniów do sięgania po literaturę obcojęzyczną

Rozwijanie motywacji do nauki języka angielskiego

Zapoznawanie się z dobytkiem literatury anglojęzycznej

Rozwijanie wyobraźni

I Wstęp

Na początku lekcji nauczyciel pyta uczniów, czy mieli trudności ze zrozumieniem przeczytanego tekstu. (2min)

Nauczyciel dzieli uczniów na 4 grupy, w których uczniowie wspólnie opowiadają jak zrozumieli przeczytany tekst. Uczniowie wybiorą lidera grupy, który podsumuje i opowie w języku ojczystym treść przeczytanego fragmentu książki.(8min)

Nauczyciel wybierze najtrafniejsze podsumowanie tekstu i ewentualnie je skoryguje lub uzupełni o brakujące informacje.(5min.)

II Ćwiczenia praktyczne

1. Plan wydarzeń (5min)

Nauczyciel rozdaje uczniom plan wydarzeń w języku angielskim, który uczniowie muszą ułożyć w kolejności chronologicznej.

2. Zdania z lukami. (8min)

Nauczyciel rozdaje uczniom zdania z lukami, w które należy wpisać słowa z uprzednio danego uczniom słownika.

3.S łuchanie i oglądanie historii (12 min)

Nauczyciel wraz z uczniami ogląda animowany film przedstawiający wydarzenia z opowiadania. Uczniowie poprzez oglądanie i słuchanie historii utrwalają fonetyczną warstwę słownictwa oraz fabułę opowiadania. Nauczyciel odtwarza historię od dziesiątej minuty nagrania. Film jest dostępny na: https://www.youtube.com/watch?v=7cBhVFbvsNY

III Zakończenie

1. Quiz (5 min)

Rozwiązanie Quizu typu prawda/fałsz dotyczącego treści wydarzeń w tekście.

Karta pracy

Ćwiczenie Plan wydarzeń:

Ponumeru j odpowiednio wydarzenia zgodnie z porządkiem chronologicznym:

After Rance saw the body he went outside and sounded his whistle and Murcher and two others appeared.

 

Watson and Holmes left Lauriston Gardens around 1pm.

Holmes thanked Watson for encouraging him to follow up this "study in scarlet;" 

Holmes was curious about …