Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
TEMAT: AEROBIC- kształtowanie poczucia rytmu, koordynacji słuchowo- ruchowej i przestrzennej, płynności i estetyki ruchu, wytrzymałości
w ćwiczeniach przy muzyce, nawyku utrzymania prawidłowej postawy ciała
MIEJSCE: sala gimnastyczna CZAS TRWANIA: 45’
Małgorzata Spryszak
Ilość ćwiczących: .......
Sprzęt i przybory: głośnik bezprzewodowy
CELE SZCZEGÓŁÓWE W ZAKRESIE:
Sprawności: uczeń:
rozwinie siłę mięśni nóg i pośladków, poprawi wytrzymałość, rozwinie koordynację i rytmiczność ruchów
Umiejętności: uczeń:
umie dostosować ruch do muzyki, potrafi wykonać ćwiczenia kształtujące mięśnie RR, NN, T, potrafi wykonać i powtórzyć układ choreograficzny
Wiadomości: uczeń:
zna pojęcie- STEP AEROBIC, zna wpływ ćwiczeń kształtujących przy muzyce na sylwetkę, zna zasady bezpiecznego ćwiczenia na ławeczkach
dostrzega pozytywną rolę muzyki w lekcjach wychowania fizycznego
Usamodzielnienia: uczeń: współuczestniczy w organizacji lekcji, dobiera bezpieczną pozycję do zajęć, poprawia- koryguje postawę
Metody realizacji zadań: zadaniowa, naśladowcza
Formy organizacyjne pracy z uczniami: frontalna, w grupach
Metody wychowawcze: działanie przykładem osobistym, instruowanie, wyrażanie aprobaty, zachęcanie
Metody przekazywania i zdobywania wiadomości: pogadanka, pokaz, objaśnienie
Część lekcji
Czynności ucznia
Czynności nauczyciela
Metody
docelowe
zadania
Część wstępna
/5 min./
- zapoznaje się z zadaniami lekcji
- nabiera pozytywnej motywacji do
udziału w lekcji
- słucha informacji nauczyciela
- poznaje zadania lekcji, przygotowuje się do
świadomego i aktywnego udziału w lekcji
- sprawdza gotowość uczennic do zajęć.
pogadanka
Część główna A
/10 min./
- przy muzyce pobudzi i przygotuje
organizm do wysiłku
- wykona przy muzyce:
ćwiczenia RR, NN, T
ćwiczenia gibkościowe i koordynacyjne
ćwiczenia rozciągające
- proponuje i pokazuje zaplanowane przez
siebie ćwiczenia
- ćwiczy razem z grupą
- czuwa nad bezpieczeństwem i dokładnością
naśladowcza - ścisła
bezpośredniej celowości
ruchu
Część główna B
/25 min./
- rozwinie siłę mięśni NN i pośladków
- rozwinie koordynację, rytmiczność,
płynność ruchów
- dostosuje ruch do rytmu muzyki
ćwiczeń
- czuwa nad tempem, rytmem i frazą
- poleca przygotowanie ławeczek i ustawienie
się przy nich
- poleca wykonanie kolejnych ćwiczeń, które
składają się w układ choreograficzny STEP
AEROBICU
- włącza muzykę
- instruuje
- liczy ilość powtórzeń
- czuwa nad poprawnością wykonywanych
ćwiczeń
- wyróżnia najbardziej aktywne uczennice
- mobilizuje i zachęca wszystkie uczennice do
ćwiczeń
zadaniowa
naśladowcza
- przygotują ławeczki do ćwiczeń
- ustawiają się za ławeczkami w szeregu, po dwie
lub trzy ćwiczące przy ławeczce
- wykonują polecenia nauczyciela:
1. 1-8 marsz wąski w miejscu (M/W)
1-8 marsz szeroki w miejscu (M/W)
2x1-4 M/W wąski
1-4 M/W szeroki
4x1-2 M/W wąski
1-2 M/W szeroki
2. 8x akcent zmienny, dotykając …