Dodaj publikację
Autor
Elżbieta Cendal
Data publikacji
2013-04-15
Średnia ocena
0,00
Pobrań
48

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Raport z ewaluacji wewnętrznej.
 Pobierz (doc, 207,5 KB)

Podgląd treści

RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ

4.3. Szkoła lub placówka ma odpowiednie warunki lokalowe i wyposażenie.

Osoby odpowiedzialne za ewaluację:
Elżbieta Cendal

I. Obszar ewaluacji

4.Zarządzanie szkołą lub placówką.

Zarządzanie zapewnia sprawne funkcjonowanie szkoły lub placówki.

II. Wymaganie

4.3. Szkoła (lub placówka) ma odpowiednie warunki lokalowe i wyposażenie.

III. Cel ewaluacji

Zbadanie wyposażenia, zasobów sprzętu i pomocy dydaktycznych w szkole i rozpoznanie potrzeb dla realizacji programów nauczania i poszerzania oferty zajęć.

IV. Kryteria ewaluacji

• Zasoby
• Dostępność
• Przydatność, dostosowanie do potrzeb

V. Pytania kluczowe

• Zasoby: Czy szkoła posiada wyposażenie, sprzęt i środki dydaktyczne umożliwiające skuteczną realizację zadań, a w szczególności realizację przyjętych programów nauczania i poszerzania oferty zajęć?

• Dostępność: Czy posiadane zasoby są dostępne dla nauczycieli zgodnie z potrzebami wynikającymi z realizacji procesu dydaktyczno-wychowawczego?

• Przydatność, dostosowanie do potrzeb: Czy posiadane wyposażenie, sprzęt, pomoce są dostosowane do aktualnych potrzeb szkoły?

METODY:

• Ankieta
• Wywiady z pracownikami
• Obserwacja
• Analiza dokumentów

HARMONOGRAM DZIAŁAŃ:

|lp. |Działanie |Termin |Odpowiedzialni |
|1 |Opracowanie, rozdanie i zebranie ankiet |08.03. do 28.04. | |
| | |2012r. | |
|2 |Wywiady z pracownikami szkoły |01.04. do 28.04. | |
| | |2012r. | |
|3 |Analiza ankiet i informacji z wywiadów |29.04 do 27.05 | |
| | |2012r. | |
|4 |Sporządzenie raportu |01.06 do 05.06. | |
| | |2012r. | |
|5 |Przedstawienie raportu Radzie Pedagogicznej |22.06.2012r. | |

ANKIETA

WYWIADY

ZESTAWIENIE WYNIKÓW ANKIET DLA NAUCZYCIELI

|Pytania z ankiety |Odpowiedzi |Wskazania |
|1. Pomoce dydaktyczne najczęściej używane przez |podręczniki |5 |
|nauczycieli. |płyty CD i DVD, odtwarzacz CD |4 |
| |własne materiały |3 |
| |plansze, tablice |10 |
| |różne rodzaje preparatów |2 |
| |mapy, atlasy, tablice historyczne |6 |
| |magnetofon, TV |3 |
| |encyklopedie, filmy |1 |
| |sprzęt laboratoryjny |2 |
| |szkło, odcznniki chemiczne |1 |
| |modele atomów i inne |1 |
| |czasopisma, książki specjalistyczne |3 |
| |modele brył i przybory do geometrii, |1 |
| |sprzęt sportowy |2 |
|2. Czy wyposażenie pracowni ogranicza w realizacji|Nie |12 |
|programu nauczania? |W niewielkim stopniu |3 |
| |Tak |2 |
|3. (Kiedy i) Jakie pomoce dydaktyczne, sprzęt lub |Odtwarzacz CD, DVD, wieża stereo |2 |
|elementy wyposażenia pracowni pozyskał(a) pan |programy komputerowe |1 |
|(pani) ostatnio? |tablica interaktywna |1 |
| |tablice barwne, mapy |1 |
| |modele DNA |1 |
| |żadne |2 |
| |papierowe pomoce, plansze dydaktyczne, karty pracy | |
| |sprzęt sportowy |5 |
| |płyty CD, nagrania | |
| |model ucha |2 |
| |projektor multimedialny |2 |
| |fantom |1 |
| |poradniki |2 |
| |odczynniki chemiczne |1 |
| |modele atomów |1 |
| |lepszy komputer |1 |
| |pracownia |1 |
| |zamykana szafa |1 |
| |piłki siatkowe |1 |
| | |1 |
| | |1 |
| | | |
|4. Jakich pomocy dydaktycznych sprzętu lub |komputer, ekran |1 |
|elementów wyposażenia brakuje panu (pani) |laptop, rzutnik, odtwarzacz płyt CD, telewizor z odtwarzaczem |2 |
|najbardziej ...