Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
INDYWIDUALNY PROGRAM EDUKACYJNO-TERAPEUTYCZNY
opracowany zgodnie z rozporządzeniem MEN z dnia 17 listopada 2010r. W sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie w przedszkolach, szkołach i odziałach ogólnodostępnych oraz integracyjnych dla PATRYKA W. na II semestr roku szkolnego 2012/2013.
INFORMACJE WYNIKAJĄCE Z ORZECZENIA O POTRZEBIE KSZTAŁCENIA SPECJALNEGO:
Diagnoza:
upośledzenie umysłowe w stopniu lekkim
lateralizacja skrzyżowana
tempo pracy bardzo wolne
wąski zasób słownictwa i wiadomości z różnych dziedzin życia
słabe uzdolnienia arytmetyczne; słaba pamięć bezpośrednia i umiejętność uogólniania
braki i zaległości z zakresie umiejętności rozwiązywania zadań tekstowych i rozwiązywania przykładów z instrukcją pisemną
niski poziom spostrzegawczości, analizy i syntezy wzrokowej, wyobraźni i orientacji przestrzennej oraz sprawności grafopercepcyjnej
utrzymują się duże deficyty w obrębie funkcji słuchowych, które dotyczą analizy, syntezy i pamięci słuchowej
duże trudności w zakresie pisania (tekst czasem niemożliwy do odczytania; uczeń gubi litery, zamienia ich kolejność, pomija elementy graficzne liter, zniekształca zdania, zamienia dyktowane słowa)
trudności w czytaniu i rozumieniu tekstu
Zalecenia:
obiąć kształceniem specjalnym opartym o podstawę programową kształcenia ogólnego z dostosowaniem do potrzeb ucznia upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim
dostosować warunki egzaminu gimazjalnego do potrzeb ucznia
obiąć rewalidacją indywidualną w celu usprawniania zaburzonych funkcji rozwojowych, stymulowania ogólnego rozwoju
prowadzić zajęcia doskonalące czytanie i pisanie
udzielić pomocy psychologiczni-pedagogicznej na terenie szkoły w formie zajęć dydaktyczno-wyrównawczych przeznaczonych na uzupełnianie braków w dotychczasowej wiedzy, pomoc w przyswajaniu bieżących treści edukacyjnych, utrwalanie przerobionych partii materiału
dostosować formy, metody, stosowane środki dydaktyczne do potrzeb ucznia i jego możliwości psychofizycznych
w pracy z chłopcem uwzględniać wolne tempo pracy, dać więcej czasu do namysłu
wzbogacać zakres słownictwa, wiadomości ogólnych poprzez rozmowy, opowiadania, zachęcanie do czytania książek oraz formułowania wypowiedzi w zdania logicznie powiązane
podnosić motywację i pewność siebie poprzez wzmocnienia pozytywne (nagroda, pochwała), dostrzegać niewielkie nawet postępy i zaangażowanie ucznia
wskazana jest stała współpraca na płaszczyźnie rodzice-nauczyciele, która powinna polegać na wzajemnym wsparciu oraz wymiani informacji, doświadczeń, spostrzeżeń w zakresie potrzeb ucznia i skuteczności podejmowanych działań
Wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania ucznia:
Mocne strony
Słabe strony
poprawne kontakty interpersonalne z rówieśnikami, nauczycielami, integracja w grupie klasowej,
rozumie kierowane do niego polecenia i reaguje adekwatnie,
czyta w miarę poprawnie,
pracuje chętnie na zajęciach,
zna zwroty grzecznościowe, którymi posługuje się na codzień
grzeczny, kulturalny,
chętnie odpowiada na pytania, jeśli zna odpowiedź,
proste, zrozumiałe dla niego wyrazy zapisuje poprawnie , czytelnie,
w razie trudności potrafi poprosić o pomoc,
z ciekawością i zaangażowaniem pracuje na zajęciach.
zaburzenia analizy i syntezy słuchowej,
nie ...