Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
KALENDARZ ĆWICZEŃ PRZYGOTOWUJACYCH
DO SPRAWDZIANU ZEWNĘTRZNEGO SZÓSTOKLASISTY
CZĘŚĆ 4.
STYCZEŃ
I TYDZIEŃ
Ćwiczenie 1.
Bierzesz udział w konkursie To miejsce mnie zachwyciło… Opisz widok przedstawiony na fotografii.
ŹRÓDŁO: Internet ŹRÓDŁO: Internet
ŹRÓDŁO: Internet
ŹRÓDŁO: Internet
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
II TYDZIEŃ
Ćwiczenie 2.
Zamierzasz zaprosić znaną pisarkę do szkoły. Korzystając ze źródeł 1–3, napisz dla niej oficjalne zaproszenie. Podpisz się jako AB.
1.
Ewa Chotomska (ur. 1951 w Warszawie) – polska pisarka, autorka tekstów piosenek dla dzieci, scenarzystka. Córka Wandy Chotomskiej i Jerzego Steinmetza, w 1968 po ukończeniu XVIII Liceum Ogólnokształcącego im. Jana Zamoyskiego studiowała filologię germańską na Uniwersytecie Warszawskim. Razem z Andrzejem Grabowskim założyła w 1983 dziecięcy zespół Fasolki. Występowała w programie telewizyjnym Tik-Tak jako Ciotka Klotka. Program emitowano przez ponad 17 lat, nagrano ok. 1600 odcinków. Ewa Chotomska była scenarzystką programów telewizyjnych skierowanych do najmłodszych: Tik-Tak,Fasola, Domowe przedszkole, Młynek. Jest także autorką tekstów do wielu piosenek dla dzieci, które stały się powszechnie znane, m.in.: Szczotka, pasta, Mydło lubi zabawę, Myj zęby, Moja fantazja.
2.
BILET
Szkolny Zespół „Wielokropek”
KUPON KONTROLNY
Aula szkoły rząd 7 miejsce 8
23 czerwca,
Godz. 10.00
Piosenki dla dzieci
Reż. Jaś Kowalski,kl. VI b
3.
Szkoła Podstawowa nr 100
im. W. Chotomskiej
w Dąbrowie Górniczej
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
III TYDZIEŃ
Sportowiec, który ukończył Twoją szkołę, zdobył medal na olimpiadzie. Napisz do niego list z gratulacjami.
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………
IV TYDZIEŃ
EWALUACJA DZIAŁAŃ WŁASNYCH
Dokonuję własnej oceny…
Ćwiczenie 1.
Wymaganie ogólne
III. Tworzenie wypowiedzi. Uczeń rozwija umiejętność wypowiadania się w mowie
i w piśmie na tematy […] związane z poznawanymi tekstami kultury i własnymi
zainteresowaniami; dba o poprawność wypowiedzi własnych, a ich formę kształtuje
odpowiednio do celu wypowiedzi […].
Wymagania szczegółowe
Uczeń:
1.1. tworzy spójne teksty […] związane z otaczającą go rzeczywistością i poznanymi
tekstami kultury.
1.5. tworzy […] opis.
1.6. stosuje w wypowiedzi pisemnej odpowiednią kompozycję i układ graficzny
zgodny z wymogami danej formy gatunkowej (w tym wydziela akapity).
1.8. […] prezentuje własne zdanie i uzasadnia je.
2.5. pisze poprawnie pod względem ortograficznym […].
2.6. poprawnie używa znaków interpunkcyjnych […].
2.7. operuje słownictwem z określonych kręgów tematycznych […].
Przykładowa praca uczniowska
Fotografia przedstawia miejsce, które mnie ostatnio zachwyciło. Jest to rynek pewnego miasta – duży plac otoczony z dwóch stron budynkami. Między nimi prowadzi droga do kościoła, który znajduje się na wzniesieniu. Obok kościoła widać dzwonnicę. Moją uwagę przyciągnęła studnia, stojąca na placu w prawym rogu fotografii. Uroku tej studni dodaje drewniana altana. Miejsce to zachwyciło mnie przede wszystkim swoją atmosferą: zabytkowymi ...